Avverkning (slutavverkning)

Dasa 380 mot Keto / ponsse

7 inlägg 6575 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dasa 380 mot Keto / ponsse

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251591 Hej alla Glada ! , jag undrar bara om det är någon annan än jag i hela riket som fortfarande utnyttjar dasa 380 C ?
Jag har kört en del buskröjning , så nu efter stormen IVAR kopplade jag på keto 100 .
Och Dasa var helt galen ? , och det batteri som sitter som "backup" kunde inte Exidor eller någon annan i svearike få fram , men jag har lyckats få tag i ett batteri som ska lödas dit snarast möjligt , Så jag efterlyser nu någon som kör ett keto / ponsse mot ett Dasa 380
för att slippa göra alla inställningar från noll :(
Ja ni vet ju själva hur surt det är innan man är nöjd med allt och hur maskin går .

God jul på er , och ha en trevlig helg



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback

Re: Dasa 380 mot Keto / ponsse

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251883 Jag ser ingen annan utväg nu än att börja från noll ? men kanske inte alla har läst tråden ännu ?

Och allting ska hända på " mitt skift också " . surt men sant ! Kanske det är dags att köpa en helt ny maskin bara för att ? Ja den är gammal men gick som ett troll och jag ska nog få fart på datorn igen ! Men någon sade att ( DASA har ingen service ...näh ! exakt det är en ynkedom att de inte hade detta batteri i lager intet ont om Exidor dom har bra snurr och en utmärkt support ! snart bara ett företag som har service , CAT / pon equipment !
Jag hoppas fortfarande på någon som kör Dasa 380 C mot Keto / ponnse

Glad helg på er så länge

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 mot Keto / ponsse

Fredrik Reuter  
#251889 Tjena Spindeln!
Det var inte igår, kul att du är tillbaka!

Jag kan inte svara något bra på dina problem, men jag hoppas nån 380 kunnig dyker upp med lite tips. Det borde finnas ett gäng som kör med dessa datorer då flera trådar finns på skogsforum sedan tidigare.

Lycka till!

Avatar Fallback

Re: Dasa 380 mot Keto / ponsse

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251893 Hej ! och tack för svar fredrik ! Jag får önska dig en trevlig jul och en god fortsättning .

Jag hoppas på tur ! Även om det är tungt så vänder det till slut , så är det !

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dasa 380 mot Keto / ponsse

skogsjan695xl  
#251914 Eventuellt skulle jag kunna få fram inställningar till LM 5000 och 7000. Ett alternativ till att byta maskin är att montera i dasa 4-5.

Avatar Fallback

Re: Dasa 380 mot Keto / ponsse

Bertilsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251930 Du efterlyser troligen ett batteri också. Kontakta DASA och fråga helst efter Kalle.
0470 770950

Avatar Fallback

Re: Dasa 380 mot Keto / ponsse

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#254044 Hej ! jag har just nu ikväll lött fast ett nytt batteri 3,6 volt som det ska vara ,
Och jag förstår att det varit "full huggning" för alla som brukar detta fina forum .
Men jag hoppas fortfarande på tur ..
tackar för alla svar jag fått och jag hoppas alla dom använder detta trevliga forum haft en bra jul och en bra nyårshelg
Jag tänkte ladda upp en bild på "liket" som just fått nytt batteri men lyckas inte med detta ?
som nån sa : "I am to old for this shit "

Förmodligen dasa 380n också ? ...men jag har aldrig varit missnöjd ..

God fortsättning till alla

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).