Efterlyst - Stulet

Billiga hänglås är skräp

23 inlägg 63970 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Billiga hänglås är skräp

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251665 Testfakta har testat hänglås. De billiga var inte mycket att hänga i julgranen http://www.testfakta.se/sport_fritid/article93127.ece
/Niklas



   TS
Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251674 Det bästa låset kostade 50:-

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

halvproffs  
#251681 Ett hänglås är väl mer som en markering för hederliga att det är låst. En brottsling tar sig in oavsett lås. Själv har jag ett avklippt hänglås som markering till ladan så jag slipper leta nyckel.

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

Blivande snickare  
#251682 Bra att dom skriver i slutet av texten "– Ska du låsa fast eller in något av värde måste du köpa ett lås som är certifierat, det vill säga provat och klassat mot en standard eller norm. Denna information finns på förpackningen."
När dom själva tidigare i texten påpekar att Clas Ohlsons hänglös har felaktig information på paketet. Finns det nån som säger att andra billighets märken talar sanning? Knappast :roll:
Men att Abloy låset klarade sig förvåndade ju inte! :-bd

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

jannee  
#251695 Med hjälp av mejsel och en finrikt (liten handslägga) öppnar man de flesta hänglås, certifierade eller inte.

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251697
Bild

http://www.marineonline.se/abus-nautilu ... nskod.aspx

Den här modellen tycker jag är bäst, den tål att vara ute i väder och vind samt
har ingen nyckel att tappa bort.
400:- kostar just denna men jag har sett liknande kring 200:-
Självklart tar man sig förbi dessa åxå vid trängande behov även utan kod
men de känns stabila så spontana inbrott lär man slippa.

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

r93  
#251737 jag klipper i genomsnitt upp ett hänglås i veckan i mitt arbete, till detta använder jag en stadig bultsax, man behöver sällan ta i för att klippa upp diverse "märkeslås".

Men en gång fick jag ta i så svetten sprutade, jag frågade då låsets ägare vart hon hade köpt det & om det var dyrt.

Ullared, fick jag till svar.... :grin:

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251761 Haha, inga kommentarer om ditt jobb, men det är min erfarenhet åxå att de är
sjukt mjuka, man behöver inte oroa sig om bultsaxen ska räcka till.

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

halvproffs  
#251763 Sen ska det ju vara rejäla och genomtänkta anordningar som låset sitter i annars kan man ju lika gärna vara utan. Jaja... hur det är, på 70-talet låste man aldrig, nycklarna kvar i bilen eller ytterdörrn...
Kanske det var bättre förr?

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#251767 Beror väl mest på var man bor?
Här behöver man inte låsa.

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

tallen100  
#251803 Du passar bra i Röd mössa slurfi! :wink:

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

Amatörhuggare 62  
#251816 En kompis servicevagn, hade dom använt kylspray till hänglåsen. Kom Polisen fram till.
Dom är kreativa, nattarbetarna.

Avatar Fallback

Re: Billiga hänglås är skräp

Kallepe  
#252354 Bästa är väl att ha en låda i 5mm plåt så kan bara kan komma åt låset underifrån med nyckel? visst går det komma in men det försvårar och inte utan att det låter.

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#252377
tallen100 skrev:Du passar bra i Röd mössa slurfi! :wink:

Tack.

Användarvisningsbild

Re: Billiga hänglås är skräp

Seb macahan  
#252635 Tips från en före detta låssmed. Vi öppnade det mesta och såg det mesta blev öppnat (av nattetids arbetande). Sätt en lucka i dörren och sätt förreglingen på insidan av dörren, så man öppnar luckan, tar in handen och öppnar hänglåset med nycklen. (förutsatt att dörren är riktig). Denna kombo är svår att öppna även för de mest påhittiga. Varken flytande kväve, bultsax eller gasbloss rår på denna kombo. Förutsatt att man inte kommer år förreglingen från utsidan. Dom kan spräcka både gångjärn och kantstift, dörren sitter kvar i förreglingen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).