Traktorer och processorer

2spak i traktorn

21 inlägg 18503 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: 2spak i traktorn

Potatischips  
#163702 Trevligt att se hur ni andra har det :smile: Tror nog att det kommer bli ett Hydraulservo spakar, mest för att det skiljer ca 20000 till elspakarna.. Kommer också bli en fast montering( ska enbart vara en skogstraktor)på uppvikbara armstöd ifall det blir för mycket snö för att ploga med fyrhjulingen.. :grin:

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: 2spak i traktorn

Runtorparen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163728
Valmet6400 skrev:http://www.valtra.fi/tradein/tracpic/358/215-JAC_2.jpg

Kanske ett alternativ, orginalarmstöden kvar med stag som går under.


denna lösningen kan vara ett alternativ för oss :grin: har längre armstöd än original med steglös höjd inställning.
Då vi ska ha minispakar FTG är sjukt 4kantiga när man vill köpa utan spakar för att få stora med propp styrning även till grip och utskjut :(

   TS
Avatar Fallback

Re: 2spak i traktorn

Amatörhuggare 62  
#180555 Jag löste montering av 2 spak så här.
Foto0174.jpg

Enkelt å smidigt tycker jag

Användarvisningsbild

Re: 2spak i traktorn

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#180557
Maj2012Patruunam.jpg


Såhär gjorde jag, ett fyrkantrör som sitter kvar i traktorn jämt och på
den så hänger jag spakarna lätt och enkelt.
Jag har bakrutan öppnad till vädringsläget så ryms slangarna in, bygger nog
en bakrutekil i framtiden, för vinterbruk.

Avatar Fallback

Re: 2spak i traktorn

ned  
#250877 Finns det någon som har en bra lösning på att montera hydralservospakar i en Valmet 6000 serien med twintrack, vill ha dom lite närmare kroppen (mot det jag har idag) så man kan ha armarna på armstöden, sitter nu lite framåtlutat och det känns i ryggen efter tag. Gärna bilder:)

Avatar Fallback

Re: 2spak i traktorn

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250962 Sätt dom i stolen och dra långa slangar så stolen går att snurra. Sen får du ha snabbkopplingar på utsida traktor.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).