ATV och UTV i skogen

Fetaste däcken till ATV?

64 inlägg 48995 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

Ängagärdet  
#248549 Starcos fälgar är bredare (12" bak tror jag) vilket gör att däcket får sin riktigat tänkta profil och flyter ut till full bredd, det bästa jag har kört med med kendas bearclawdäck på!

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

anersimyra  
#248556
Ängagärdet skrev:Starcos fälgar är bredare (12" bak tror jag) vilket gör att däcket får sin riktigat tänkta profil och flyter ut till full bredd, det bästa jag har kört med med kendas bearclawdäck på!
Ryareds är ju 13" breda. :smile: Har du de nya Bearclaw HTR ? Jag fick ett styckepris på de nya HTR via min ÅF.. :lol: :lol: :lol: kostar ju som en halv kvalitetshjuling.. :shock: :shock: :shock: . Men det blir kul att följa ovanstående projekt, särskilt med 30/12/13 fram, därtill vätskefyllt med kedjor.. :surp: :surp: :surp: men jag kan gissa resultatet.. :shock: :shock: :sad: :wink:

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#250447 Nu har den äntligen kommit. Sorry för däcken, skrev fel. Det blev 12 tum breda. 13 var för dålig diameter på och var också bara 4-lagers. Bättre bilder kommer när det är ljust ute.

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#250448 Oh vad fan blev den upp och ner på nu då?


Försöker igen

Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

anersimyra  
#250461
ryared skrev:Oh vad fan blev den upp och ner på nu då?


Försöker igen
En mudpro framför Avestan, fin maskin, jag provade en i helgen :smile: Men DÄCKEN Ryared !!! Däcken !!! :shock: :shock: :lol: :wink:

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#250535 Javisst Anersimyra däcken!!!!!!!! Det är alltid kul med feta däck, nästa projekt blir att gå "outside the box" och laborera med icke atv däck. Men ville ha atvn nu så det blir dom här däcken. Väntar just nu på spacers så jag kan bredda den så jag kan ha lika feta runt om! Mud pron är 1,30 bred och ms48:an är 1,38 bred. Så jag kommer bredda den 5 cm till.

Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

anersimyra  
#250539
ryared skrev:Javisst Anersimyra däcken!!!!!!!! Det är alltid kul med feta däck, nästa projekt blir att gå "outside the box" och laborera med icke atv däck. Men ville ha atvn nu så det blir dom här däcken. Väntar just nu på spacers så jag kan bredda den så jag kan ha lika feta runt om! Mud pron är 1,30 bred och ms48:an är 1,38 bred. Så jag kommer bredda den 5 cm till.
Själv monterade jag 1" rostfria bultspacers runtom, det blev betydligt bättre sidostabilitet även med såpass lite breddning. Potatisen blev absolut tillräckligt bred, minst sagt, den gick inte på släpet. Den blev 1,43 bred, utan kedjor. :o :o

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#250554 Har du några bilder. Vad tyckte du om mud pro 1000 då, om du jämför med polarisen?

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#250555 Var det verkligen bultspacers?Dom sa på atv -huset att det inte höll. Så jag beställde spacerplattor i stället.

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#251792 Här kommer lite bilder i ljus.
I stället.

Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

anersimyra  
#251809
ryared skrev:Här kommer lite bilder i ljus.
I stället.

Oj, oj, oj, det ser ju kanon ut. Jasså, skulle bultspacer inte hålla :lol: :lol: :lol: De ville såklart sälja de dyrare plattorna. Angående spacerbultar var jag själv skeptisk och undersökte noga saken, vissa tävlingsmaskiner har spacerbultar på flera tum, maskinerna används på crossbanor och belastas alltså våldsamt. Jag tvekade inte att montera dessa, självklart de dyraste i rostfritt stål. Billigt Kinaskit ska såklart undvikas. Jodå, maskinen kändes väldigt fin, det blev visserligen bara en helt kort tur på grusplan. Men extra låg lågväxel är såklart helt rätt. Jag pratade med en som har en MS 38 bakpå en Honda 500, maskinen kändes alldeles för liten och lätt framför vagnen tyckte han. Jag tror det är klokt med så stor hjuling som möjligt framför 2 ton.. :surp: :surp:

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#251820 Ja då blev man väl blåst då. Ja, ja sådant är livet. Visserligen vad det 2 tums bultar jag fick testa med och där blir ju "knäcken" extra mycket.
Det jag gillar mest med Ac är just det att man inte behöver ha i gång maskin närman förflyttar sig med bara vagnen för att servon skall funka. Och tro mig, servo behövs verkligen med dessa däck.

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

ryared  
#251946 Nog för att det var rejäla däck orginal men dom här är ju något alldeles speciellt.

Användarvisningsbild

Re: Fetaste däcken till ATV?

anersimyra  
#251947
ryared skrev:Nog för att det var rejäla däck orginal men dom här är ju något alldeles speciellt.

Det där blev ju kanon. Jag trodde du skulle köra med "Muddpaddlar".. :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Fetaste däcken till ATV?

Hema  
#272512
ryared skrev:Pratade precis med en forumsmedlem och han sa att det bara var 4-lagers på atv däckerna och det kan ju diskuteras. Själv vill jag minst ha 6-lagers helst 8-lagers.

Hört att GBC Dirt Commander ska va 8-lagers.
Någon annan som vet om några andra 8-lagers?
Hur många lager är det i Kendas Bear claw?
Senast redigerad av Hema tis 08 apr 2014, 22:58, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).