Motorsåg och handhållet

Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

283 inlägg 129876 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Risarvaren  
#250510 Jag kör ueslutande med alkylatbensin, tidigare huvudsakligen Aspen på 25 liters dunk.
Numera handlar jag alltid på pump. 2T hos OKQ8 i Bollnäs och Ljusdal saluförde detta för 14 dagar sedan till priset av ca 18,50.

4T Aspen har jag köpt på på pump vid båtmack i Södertälje, även det för ca samma pris.

Praktiskt vid pumpen är om man har ett antal dunkar med olika färg för 2T respektive 4T för att inte blanda ihop soppan...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

totte  
#250532
Risarvaren skrev:Praktiskt vid pumpen är om man har ett antal dunkar med olika färg för 2T respektive 4T för att inte blanda ihop soppan...


Helt rätt men byt "praktiskt" mot "absolut nödvändigt", katastrofen bara väntar på att hända annars. Och var strikt konsekvent, alltid samma soppa i samma färg, såväl vid macken som hemma.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Edsbo  
#250585 Jag köper aspen orange dunk för 625 kr för 25L hos husqvarna återförsäljare, känns dyrt när man hör era priser. Finns de olika aspen?

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Risarvaren  
#250679 Jag uttryckte mej nog lite luddigt! Bra att ha ett antal tomma 5 liters dunkar för respektive 2T och 4T, mycket smidigare att använda om fyller direkt från pumpen ner i 5 liters...

Aspen 4T brukar finnas vid vissa båtmackar längs kusterna, kolla denna länk:
http://www.aspen.se/Kopstallen

OKQ8 säljer alkylatbensin, dock inte Aspen, från egen produktion. Spelar ingen roll dock vad gäller bensinen. Alkylat som alkylat, den tillverkas av ångorna i raffineringsprocessen och blir ren och fin bensin. Oljan skiljer nog mellan OK och Aspen då OK-soppan är blåaktig.

Kolla denna läng och klicka sedan på avancerad sökning. OKQ8 har mackar som säljer antingen 2T eller 4T på pump, en mack i Sundsvall har båda sorterna.
http://www.okq8.se/Pa-stationen/Bensinstationer

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Amatörhuggare 62  
#250821 18 kr / Litern + Moms i Domänverkstan

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

stektlök  
#250834 17-18 kr är en bra deal :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Amatörhuggare 62  
#250842 Köpte 150 liter, sista gången. Mängden kan kanske göra lite på priset.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

johan eriksson  
#263156 22,5 ink moms på Granngårdens Aspen pump i Växjö.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263172 17,85 kr/liter + moms, var dock ej aspen 2t, är i 25 liters dunkar hemlevererat.

Får se om man skall gå tillbaka till aspen till våren.. Men priset för Aspen 2takt avskräcker något. Blivit betydligt dyrare i år :/

Fast hittar man en bra återförsäljare som man kan få en bra deal med så blir det givetvis aspen igen till våren.

Synd att man inte har någon pump med 2-t i närheten, för tomdunkar det har man gott om!

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mannfolk  
#263252 köper oftast 150l åt gågnen av aspen 2t

köpte före jul fick det för 2,90€/litern

omvandlat till svenska pengar blir det 25,2Kr(ink mvs) (0.88till €)/ litern


Blev på tal att ta hem i 200l fat, skulle bara spara 1,10 cent per litern bensin, tyckte inte alls det var lönt mödan att släpa hem ett 200l fat.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263262
Mannfolk skrev:köper oftast 150l åt gågnen av aspen 2t

köpte före jul fick det för 2,90€/litern

omvandlat till svenska pengar blir det 25,2Kr(ink mvs) (0.88till €)/ litern

Låter dyrt tycker jag.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

palbin  
#263435 Dom har sålt det hos Hva ÅF i Simrishamn för typ 15 kr/litern
i 1-liters plastflaskor till privatpersoner - det var för två år se-
dan tror jag - ser (såg) ut som destvatten eller hembränt typ ... .

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#263458 Kommer ihåg det också, billigare än på tapp. Men man fick bara köpa 5 st flaskor :sad:

Avatar Fallback

Billigaste alkylat/aspebränsle du kön

Skogsmästarn  
#263666 Aspen 2T kostar 27,50 kr litern inkl moms hos mig, tycker det är dyrt :surp: Ska försöka finna alternativ, Shell V-Power finns inte in närheten så jag ska kolla med okq8 om dom har nån bra soppa i närheten, helst alkylat 2T.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Husqy346  
#263672 Jag köpte två 5 l dunkar aspen 2 t i dag o 165 :- st vilket ger 33:- L det va ännu dyrare än när jag köpte från pump på 28:- l senast .

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).