Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2013

118 inlägg 48276 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250091
Kse skrev:Vi har ju en lösning via Pay pal för att våra utlänska medlemar ska kunna vara med men då är det återigen en betalningstjänst.

Paypal är ju inte ett medium som är accepterbart för en svensk medborgare. Villkoren hos Paypal är ju att man accepterar att lyda under irländsk lag. Det måste gå att hitta något bättre.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#250134 Sådär då gick vi förbi "skogsarbetarna" :-)
Senast redigerad av Jim_the_one lör 14 dec 2013, 20:45, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Blivande snickare  
#250146 Kunde inte donera själv via wywallet när jag är under 18. Skulle vara fullmakt å underskrifter. Skulle dessutom skickas per snigelpost så det är väl framme tillbax lagom till nästa års musikhjälp! :lol:
Tänkte om jag istället använder morsans nummer å donerar med det så kankse det funkar men jag är ju inte hemma nu men i morgon hinner jag eller tar musikhjälpen slut redan i natt? :-ss

Hur gör man med kvitto från wywallet?
Kommer det per sms?
Å det ska sen skickas åt admin?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#250162 Hej,
Det är några lösa trådar här nu, jag hoppas jag svara någorlunda bra.
PayPal har vi sagt i ett tidigt skede att det kan användas för medlemmar i ex Finland eller Norge, just därför att SMS inte verkar fungera över landgränserna.

Men fungerar nu WyWallet så är ju detta en lösning för att donera.

Annars så slutar Musikhjälpen först imorgon kväll (Söndag 15 dec runt 21:00 tror jag) så tid finnes.

Kvitton på att man har donerat ska kunna skickas till mig först om man vinner något.

Så det blir spännande imorgon, söndagar är ju ofta aktiviteten stor på skogsforum så vi får alla för den goda sakens skull hoppas på en fin slutspurt, eller hur!

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#250167 Jag prövade att skicka ett bekräftelsesvar till er som deltar i utlottningen och PM:at mig om detta. Nu visade det sig att det inte gick riktigt bra att skicka uppemot 100 PM på en gång, det tog stopp helt enkelt. Och jag har inte riktigt tiden att svara alla en åt gången.
Men jag hoppas ändå att ni kan vara säkra på att har ni skickat PM med hur mycket ni donerat och vilken rangordning ni önskar på priserna så är ni med!

Imorgon när det är dags för dragning så samlar jag all information i en egen databas. Detta är information ni kan få ut som kvitto på att ni varit med (om någon undrar).

Sedan har jag missat att nämna att skogsforum självt ställer upp med lite sidovinster i lotteriet. Det blir kepsar, dekaler odyl som då också kommer lottas ut i samband med dragningen! Men det blir väl att se som modesta sidovinster i det hela...

Nu fortsätter vi med givmildheten "in i kaklet"! :-bd

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250168 När är deadline att skänka?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#250169 Hej,
Deadline har vi satt till 18:00 imorgon då.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#250178
Admin@skogsforum skrev:Jag prövade att skicka ett bekräftelsesvar till er som deltar i utlottningen och PM:at mig om detta. Nu visade det sig att det inte gick riktigt bra att skicka uppemot 100 PM på en gång, det tog stopp helt enkelt. Och jag har inte riktigt tiden att svara alla en åt gången.
Men jag hoppas ändå att ni kan vara säkra på att har ni skickat PM med hur mycket ni donerat och vilken rangordning ni önskar på priserna så är ni med!

Imorgon när det är dags för dragning så samlar jag all information i en egen databas. Detta är information ni kan få ut som kvitto på att ni varit med (om någon undrar).

Sedan har jag missat att nämna att skogsforum självt ställer upp med lite sidovinster i lotteriet. Det blir kepsar, dekaler odyl som då också kommer lottas ut i samband med dragningen! Men det blir väl att se som modesta sidovinster i det hela...

Nu fortsätter vi med givmildheten "in i kaklet"! :-bd


En keps vore trevligt, verkar vara svåra att få tag i. :wink: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#250201 Ja då är det sista natten med gänget.
Ca 19 timmar kvar av Musikhjälpen 2013 och det är nu som det rasslar till ordentligt, många insamlingar avslutas i morgon och slutsumman brukar stegra rätt bra mot slutet
Dagens insamling har gått rätt bra, vi har klättrat upp till en 21:a plats medans andra har rasat en hel del.



Nu går vi in på sista dygnet och jag tror på en riktig slutspurt i morgon, det är som sagt på söndagar som vi är mest aktiva på forumet.
Vi jobbar på ända tills klockan är nio i morgon kväll och Musikhjälpen 2013 avslutas.

Ni som ännu inte har bidragit till insamlingen, tänk efter en gång till om ni inte kan avvara några kronor.
Insamlingen i år går till att minska dödligheten i samband med förlossningar, både för mammorna och för barnen i världens fattiga länder.
50 kronor kan räcka till 50 plasthandskar som minskar risken för infektioner vid förlossningar.
100 kronor kan räcka till medicin som förhindrar förblödning vid 100 förlossningar.


Genom att skänka en hundralapp kan ni alltså hjälpa till att rädda liv och hindra mänskligt lidande.
Alla bidrag gör skillnad, alla bidrag räknas.


Skänker pengar gör ni enklast genom att klicka på länken nedanför för att komma till vår digitala insamlingsbössa.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

ryared  
#250225 Passa på att buda nu. Så kan du även inte bara skryta med att du har gjort en bra gärning. Utan även golfat mes Sveriges blivande statsminister 2018.

http://avpixlat.info/2013/12/14/golfa-m ... da-tjejer/

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Buggehult  
#250239
ryared skrev:Passa på att buda nu. Så kan du även inte bara skryta med att du har gjort en bra gärning. Utan även golfat mes Sveriges blivande statsminister 2018.

http://avpixlat.info/2013/12/14/golfa-m ... da-tjejer/


Vad menar du?

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

ryared  
#250245 Man kan golfa med Åkesson för att stödja musikhjälpen. Gå in på länken nedan om du är intresserad.

http://avpixlat.info/2013/12/14/golfa-m ... da-tjejer/

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#250246 Den auktionen är slut,

http://www.tradera.com/runda-pa-golfban ... _198193948

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

ryared  
#250248 Aj då. Bättre lycka nästa gång.
47600kr till musikhjälpen. Gött att det är någon partiledare som tänker i nya banor.
Bra jobbat Jimmie Åkesson.

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#250264 Ja ett bra initsiatvi Sverigedemokraterna.

Nu är det inte många timmar kvar av Musikhjälpen 2013.
Vill man vara med i utlottningen av våra priser ska man skänka pengar senast 18:00 Detta för att vi ska hinna gå igenom allt, göra lottningen och en presentation av vinnarna.
Det går bra att skänka pengar i ytterligare nån timme till efter det, ända tills Musikhjälpen avslutas och programledarna kliver ur buden med då är man alltså inte längre med i våra utlottning.

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum


Vi märker redan av ”söndagseffekten” och jag tror det rinner in mer pengar till vår insamling ju längre dagen går.
Vi är nu uppe i 16900 kr och har just passerat Djurgårdens IF och liggers således på en fin fin 23:a plats, nu siktar vi mot att spräcka 20000 kronorsvallen och en topp 20 placering hade ju suttit som en sportkeps.

Har ni ännu inte bidragit till vår insamling så är det inte för sent, vi kör i några timmar till.

Skänker pengar gör ni enklast genom att klicka på länken nedanför för att komma till vår digitala insamlingsbössa.
http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

Admin lovade ju igår att han slänger in lite extravinster i form av fina Skogsforumprylar, oddsen att ni får ett vinns av nått slag har alltså ökat ytterligare.

Kolla in våra priser här.

musikhjalpen.php

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).