Traktorn i skogen

Olja till hydraulik/transmission

3 inlägg 5337 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Olja till hydraulik/transmission

ermageri  
#249938 Nybliven ägare till en Valtra N92h som är importerad från England. Oljan till hydraulik/transmission ser bra ut men är en röd olja och är inte säker på vad det är för olja även om säljaren skrev att det var en mineralolja.

Vad tycker ni, ska jag byta olja och filter på traktorn för att vara på den säkra sidan innan man kopplar ihop med redskap som är körda med annan olja? (Mest Ambras Multi G till vår NH TL90A) eller är det bara att tuta o köra...

Har i veckan bytt Motorolja och filter samt bränslefilter men det är inte riktigt samma kostnad som att byta 60l i hydraulsystemet...



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Olja till hydraulik/transmission

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249973 Hade det vart min maskin hade jag bytt och kört ett tag för att byta igen. Men det är jag det.

Avatar Fallback

Re: Olja till hydraulik/transmission

ÅsaNisse  
#250269 Instämmer med Roten.
Vad är det för prisrelation på att byta 60l olja till den sort som du vet vad det är jämfört med ett ras i hydraulsystemen. Kanske på båda traktorerna när du får sammanblandning av något som man inte vet ett dugg om hur det reagerar.
Typiskt exempel på att vara DUMSNÅL!!!.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).