Motorsåg och handhållet

Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

283 inlägg 129887 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249561
OAS-forests skrev:Sist betalade jag 17,90 kr per liter..
Det är inklusive moms.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249585 Är OKQ8's alkylat bra?
Vet att det finns på tapp i Gävle för 18-19kr/liter inkl moms.

Själv lär jag betala 20kr exkl moms, blir ju en jäkla slant i mellanskillnad om man köper 500 liter...

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249586 Köpte Aspen på dunk ifjol, tyckte den var lite dyr så jag började köpa 95-oktan. Men får huvudvärk av 95-oktan. Senare fick jag tips att prova OKQ8:s bensin, de säljer både 2t och 4t på pump, nu har jag gått över till den. Jag märker då ingen skillnad på OKQ8:s alkylat jämfört med Aspen förutom att priset på OKQ8 är betydligt lägre.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

axwell  
#249589
OAS-forests skrev:Köpte Aspen på dunk ifjol, tyckte den var lite dyr så jag började köpa 95-oktan.. men sen jag upptäckte att OKQ8 säljer både 2t och 4t på pump så har jag gått över till den. Jag märker då ingen skillnad förutom att priset på OKQ8 är betydligt lägre.

Samlade på mig Aspendunkar när Husqvarnabutiken hade skapliga priser på alkylat.

Sen några år tillbaks; bara från pump OKQ8 Skönsberg Sundsvall.

Minns inte hur Aspen luktade, kan inte hitta någon för- eller nackdel i den jämförelsen, ja priset då förstås.

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle

anersimyra  
#249612
OAS-forests skrev:Köpte Aspen på dunk ifjol, tyckte den var lite dyr så jag började köpa 95-oktan. Men får huvudvärk av 95-oktan. Senare fick jag tips att prova OKQ8:s bensin, de säljer både 2t och 4t på pump, nu har jag gått över till den. Jag märker då ingen skillnad på OKQ8:s alkylat jämfört med Aspen förutom att priset på OKQ8 är betydligt lägre.
Pris på 5 liter OkQ8 är dyrare än Aspen hos mina ÅF. Aspen och OkQ8 luktar helt olika, någon skillnad i gång har jag inte noterat, dock läste jag på ett fora om UL-flyg att många inte fick sina motorer att fungera tillfredställande med OkQ8 alkylat.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249625
stektlök skrev:Som tur är har man F-skatt för vi pratar väl pris utan moms pålagt.
Jag hittade lösvikt för ca 17,50 utanför Ulricehamn. De va ja nöjder me!


Var då? Ifall man har vägarna förbi...

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

botte  
#249683 Jag köper Aspen 4t från pump i Lysekil och sist kostade den 16.90 inklusive moms. Kör fyrhjulingen, gräsklipparen och båten på den och blandar till sågarna. Funkar utmärkt!

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

skogsbonne  
#249688 varför slösar ni pengar på dyr alkylat när det finns vanlig?

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

anersimyra  
#249690
skogsbonne skrev:varför slösar ni pengar på dyr alkylat när det finns vanlig?
Anledningen är MÅÅÅÅÅNGA.. :grin:

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

tallen100  
#249693 Antingen är man för alkylat eller inte...

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

skogsbonne  
#249695 Kör med aspen i skolan och tycker det inte är bättre än vanlig snarare tvärtom

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

tallen100  
#249699
skogsbonne skrev:Kör med aspen i skolan och tycker det inte är bättre än vanlig snarare tvärtom

Där får jag nog hålla med dej för engångsskull :lol: Föredrar själv vanlig mackbensin...

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle

Blivande snickare  
#249700
OAS-forests skrev:Köpte Aspen på dunk ifjol, tyckte den var lite dyr så jag började köpa 95-oktan. Men får huvudvärk av 95-oktan.

Hehe för mig är det tvärtom, aspen ger huvudvärk å 98 oktanigt går bra! :D

Användarvisningsbild

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249706 Är du säker på att du inte blandat ihop dunkarna? vanlig bensin, alltså 95 och 98 oktan, innehåller betydligt mer aromatiska kolväten såsom bensen och naftalen. Dessa är cancerframkallande och stör kroppens ämnesomrättning, man brukar säga att de är giftiga.

Avatar Fallback

Re: Billigaste alkylat/aspebränsle du köpt nyligen

tallen100  
#249707 Hört många som fått huvudvärk av alkylat...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).