Socialt (mer om oss)

Musikhjälpen 2013

118 inlägg 48263 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249321 Hej,
Vi kör en lott per forummedlem som donerat minst 100kr.

Jag kollade precis och på några timmar ligger vi redan på plats 48 i topplistan över insamlingsbössor! Riktigt skoj, ska bli intressant och se vart det kan sluta, för bättre kan vi väl.

Jag har själv donerat via WyWallet nu ikväll. Det funkade men var lite krångligt innan det var genomfört. Och nej! Jag är inte med i utlottningen! :wink:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#249345 Plats 38 nu =)

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#249357 Ja nu är vi igång på allvar, insamlingen rullar på och vi klättrar i topplistan.
Gå in på vår musikhjälpensida och lägg ditt bidrag

musikhjalpen.php


Musikhjälpen har i skrivande stund dragit in 1.473.328 kr
Vår egen insamling ligger just nu på 3750 kr och vi har klättrat i topplista, plats 34 just nu.

Se nu till att sprida länken till vår insamlingsbössa bland vänner och ovänner, på facebook och twitter, till grannar och bekanta, arga tanten i trappen och gubben i kiosken. Såklart kan alla var med och bidra även om man inte är medlem, vill man vara med i utlottningen registrerar man sig enkelt på startsidan.

Du kan helatiden följa sändningarna live på:

http://sverigesradio.se/sida/default.as ... ramid=3946

http://www.svtplay.se/

Musikhjälpen sänds även i Svt1, Svt2 och Stv 24 vissa tider.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Kse  
#249413 Ja pengarna rullar in lite i sänder.
Tidigt i morse låg vi på en 29:e plats i insamlingstoppen men har halkat ner till en 30:e plats .



Vet inte riktigt vilken placering som är realistisk att sikta på men vi får iaf sikta in oss på vissa motståndare. Det har dykt upp en insamling dom heter" Vi som jobbar i skogen" som ligger en bit före oss, tycker att vi börjar med att köra om och förbi dom för att ta platsen dom den främsta skogsinsamlingen.

Vi har ju ett ess i rockärmen iom att ni som är med och bidrar själva har chans att vinna fina priser.
Jag tror detta gör att våran insamling fortsätter och drar när dom andra stannar av, vi får se.

Jag tycker att ni som sänker pengar ska sträcka lite på er och skriva en rad i tråden, ni är trots allt med och räddar liv.
Oavsett om ni skänker 25 eller 500 kr så gör det faktiskt skillnad.
Dock gäller minst 100 kr om ni vill vara med i utlottningen av en Husqvarna 550 eller bli en av dom första i Sverige som får provköra en Ponsse Scorpion.

   TS
Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

husqvarna_med_sthil  
#249420 Ja ok, jag har skänkt 100 kr till musikhjälpen och hoppas att detta kommer att bidra till att hjälpa någon ensam kvinna därute som kanske helt utan andra livlinor står inför sin första graviditet.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249435 Fick sms och svarade ok100Skogsforum men fick som svar "Vi förstår inte ditt meddelande"

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Anders Hansson  
#249442 Ska vara ett mellanslag före Skogsforum. Alltså "ok100 Skogsforum", sen måste man vara med i MyWallet tror jag...

Vet nån vem som startat bössan "Vi som jobbar i skogen"? är det SMF eller?

Mvh anders

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Helmer95  
#249448 Kul grej! :grin:

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

inkazar  
#249468 "Vi som jobbar i skogen" bössan är startad av medlemmar i "Vi som är skogsmaskinsförare" på Facebook :) vi tog upp kampen med "er" igår. må bästa fora vinna ;)

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

husqvarna_med_sthil  
#249472 ..kom igen nu skogsforum, klart vi ska vinna ! Offra pizzan till helgen och ta kallpäran och kalopsen istället !

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#249474
Anders Hansson skrev:Ska vara ett mellanslag före Skogsforum. Alltså "ok100 Skogsforum", sen måste man vara med i MyWallet tror jag...

Vet nån vem som startat bössan "Vi som jobbar i skogen"? är det SMF eller?

Mvh anders



Hmmm.. :???: missade skogsforum.. Vart en radbrytning efter ok200 så jag skrev bara "ok200"

Fick svar, tack för ditt bidrag till insamlingen Skogsforum för musikhjälpen.

å en länk till att lägga upp på facebook

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Buggehult  
#249487 Kan man köpa flera lotter genom att skänka flera hundra-lappar?

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Jim_the_one  
#249490
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Vi kör en lott per forummedlem som donerat minst 100kr.


Tolkar det som att det bara är en lott per medlem.

Avatar Fallback

Re: Musikhjälpen 2013

Buggehult  
#249491 Följdfråga, är det en lott per mobilnummer? Min fru vill också vara med men vi har bara ett mobilnummer i familjen, kan hon ändå köpa en ny lott med samma mobilnummer?

Användarvisningsbild

Re: Musikhjälpen 2013

Fredrik Reuter  
#249509
Jim_the_one skrev:
Admin@skogsforum skrev:Hej,
Vi kör en lott per forummedlem som donerat minst 100kr.


Tolkar det som att det bara är en lott per medlem.


Hej,
Jepp det är rätt tolkat! Men! Jag har tagit beslut om att ändra denna regel nu ikväll. Det är flera som påpekat detta och dessutom några som donerat mer än 100kr i tron om att de köpt fler lotter. Så nu ändrar vi detta, det är fritt fram att donera i helt hundratal och lika många hundra du donerar, lika många lotter får du. Alltså, donerar du 500kr så har du fem lotter.
Jag har skickat ut PM till alla som deltagit hittills om detta och för er som redan bidragit och vill donera mer så är det bara att köra på. Skicka PM till mig igen bara med information om donering så ordnar vi detta!

Innan söndag borde vi väl i alla fall nått upp till vad sågen är listad till, 9.200.-, eller hur!

Direktlänk till bössan:

http://bossan.musikhjalpen.se/insamling/skogsforum

Och direktlänk för att PM:a mig:

ucp.php?i=pm&mode=compose&u=2

Nu ökar vi! :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).