Arbetskläder för skogen

Husqvarnas Gore Tex blus

26 inlägg 15238 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#249008 Var hittar man bra byggkläder?

Köpte Granngårdens galonrock och hängslebyxor från Abeko. Väldigt nöjd.

(F-n, nu blev jag sugen på att ut och hugga... :sad: )

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

svampbob  
#249050
Peteflamingstar skrev:Är det skitväder försöker jag hellre ha med ombyten, har man blusar att byta med så behöver man inte köpa de dyraste heller. Har också märkt under åren att kläder gjorda för byggbranschen är riktigt bra till rätt ändamål, och mycket billigare än de som heter Fjällräven, Husqvarna, Lundhags osv...


Jag håller med fullt ut om att byggbranchen har bra kläder och fritidskläderna ligger ofta efter byggbranchen i utvecklingen. Jag skrev en gång till Lundhags och klagade över att dom inte ens hade en knapp på byxbenet att fästa kniven i.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

Peteflamingstar  
#249077 Firman jag jobbade åt tidigare köpte en del Fristads o Snickers, finns väl på t.ex. Swedol. Gick en hel vinter o stämplade kantträd längs kraftledningar, hur blött o eländigt det än var så gick vattnet/snön aldrig igenom den jackan! Klassisk fodrad typ byggjobbarjacka. Byxor har jag också Snickers, bra när man röjer (så länge inte nåt skaver på höften/under röjsågsplattan), eller till allehanda arbetsuppgifter.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

haggloader  
#249134 Överlägset bästa arbetskläder är Björnkläder och som finns att köpa ex. på grolls.
http://www.grolls.se/
Senast redigerad av haggloader mån 09 dec 2013, 22:07, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

Robertberg  
#249138 Jag har en Gore-tex jacka från fristads, (inte skaljacka) den är jag oerhört nöjd med. Billigare än husqvarnas jacka.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

T Landström  
#249148 Jag har oxå en Fristads Gore-tex jacka... RAW tror jag den heter.... Fanns iaf både som varsel och "vanliga färger" när jag köpte den...
Är oxå nöjd med den...

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

Amatörhuggare 62  
#249275 Idag när jag tanka bilen och köpte Aspen till röjsågarna, så hoppa jag in på Ahsells. Och köpte Fristads
Allvädersjacka. Har sedan röjt hela dagen i Dagsmeja och regn. Och första utlåtandet är .Inte så dum alls.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#252723 dersom det regner er det einaste som duger det som i Norge heiter regnklede eller også kalt oljehyre/oljeklær, berre pass på å vera tynnkledd under slik at ein svettar minst muligt.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

anersimyra  
#252741 I dag hade inga regnkläder hjälpt, efter tre tankar gick det nästan " vågor" i kängorna :sad: :sad: Men nu jävlar är det andra paret kängor smorda, i morgon ska röjsågen få se på fan.. :smile: :smile: :smile:

Avatar Fallback

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

Amatörhuggare 62  
#252747 Min syster och barnen for hem idag, sedan var jag och röjde, men fy sjutton. Var som en a dränkter katt i kväll. Kruxet är att skördaren är två mil bort nu, och kommer efter nyår.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarnas Gore Tex blus

anersimyra  
#252750
Amatörhuggare 62 skrev:Min syster och barnen for hem idag, sedan var jag och röjde, men fy sjutton. Var som en a dränkter katt i kväll. Kruxet är att skördaren är två mil bort nu, och kommer efter nyår.
Man var rätt "stel i gången " av våta kläder efter några timmar, men i morgon blir det uppehåll. :smile: :smile: :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).