Motorsåg och handhållet

Husqvarna 340SG packbox jakt.

29 inlägg 12651 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Brumsten  
#238123 Hej. P-boxen har reservdelsnr. 503 26 02-02, finns kvar hos Hva. enl. deras weborder.
Ha de.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Jocke91  
#238125 Det var bra att veta.
Ska göra mig en sväng till en lokal handlare imorgon och ta med det numret så får vi se hur det går.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

dah00k  
#247691 Hej!

Hittade du någon packbox? Jag håller själv på att renovera en Husqvarna 340SG från -79. Min är nästan komplett och det enda jag verkar sakna är en fjäder som sitter på höger sida mellan gummibussningarna (501 54 79-01). Jag undrar om du eller någon som har en gammal 340SG/SE kan ta ett kort på den? Den är ju utgången och inga bilder hittar jag. Kanske inte den viktigaste fjädern men när man ändå lägger ner jobbet är det ju kul om den blir komplett :-)

Jag var själv hos toolsmomentum i Karlstad häromdagen och letade lager till samma såg. Lagret på högersidan verkar vara något special med integrerad packbox. 12x32x12 är dimensionerna. Det är inte slut så jag låter väl bli att byta de. På vänstersidan är det ett vanligt 6201 C3.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Jocke91  
#247697
dah00k skrev:Hej!

Hittade du någon packbox? Jag håller själv på att renovera en Husqvarna 340SG från -79. Min är nästan komplett och det enda jag verkar sakna är en fjäder som sitter på höger sida mellan gummibussningarna (501 54 79-01). Jag undrar om du eller någon som har en gammal 340SG/SE kan ta ett kort på den? Den är ju utgången och inga bilder hittar jag. Kanske inte den viktigaste fjädern men när man ändå lägger ner jobbet är det ju kul om den blir komplett :-)

Jag var själv hos toolsmomentum i Karlstad häromdagen och letade lager till samma såg. Lagret på högersidan verkar vara något special med integrerad packbox. 12x32x12 är dimensionerna. Det är inte slut så jag låter väl bli att byta de. På vänstersidan är det ett vanligt 6201 C3.


Hej.
Ja, jag fick tag på packboxen men sågen vill ändå inte gå som den ska, så just nu sitter den i en hylla och skäms.
Jag kanske kan fixa några bilder imorgon om jag kommer ihåg det. Skulle även tro att jag kan ha en sån där fjäder extra om du behöver en.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

dah00k  
#247700 Ok, tackar! Hoppas du får ordning på den. Jag har rivit min helt och hållet, får se om den vill gå överhuvudtaget när jag är klar :-)

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Jocke91  
#247881 Kom nu ihåg att jag sa att jag skulle fixa en bild på sågen. Hittade som tur är en gammal bild på den.
Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

dah00k  
#247924 Precis likadan som min :-) Jag var lite otydlig, men det var fjädern jag undrade hur den såg ut. Har du en över som jag kan köpa av dig så behöver jag ingen bild förstås.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Jocke91  
#247981 Jag ska se om jag hittar någon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Jocke91  
#248007 Den som söker han finner. Tror det är den längre fjädern du söker, den andra vet jag inte riktigt var den satt men tror den satt inklämd mellan delarna.
Bild

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Blivande snickare  
#248009 Den korta ser nästan ut som en fjäder till T-skruven på förgasaren. Högst amatörmässig gissning dock.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

dah00k  
#248038 Ja, det ser ut som det skulle vara den. Jag förstår inte syftet med fjädern, men eftersom Husqvarna tyckte att den skulle vara där så... Om du inte behöver den så köper jag den gärna :-)

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Jocke91  
#248043 Du kan få den av mig, men kan fortsätta diskussionen via PM, jag skickade ett innan.

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

Brumsten  
#248093 Hej, fjädern är till för att jorda tankdelen mot motorn, annars fungerar inte kortslutningen och
handtagsvärmen.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 340SG packbox jakt.

dah00k  
#248097 Aha! Tack för informationen, det låter ju som en ganska viktig del då :-)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).