Ps. Det vore förjävligt om fruntimmret sålde min skogsutrustning för det pris jag sade att jag köpte den för !!
Danskar´n skrev:Är enig med att Bilke är god och snabb och lätt att använda, på grund av inmatarbandet och det "alt-ätande" kap-o klyv hjulet. Det går ju även att "massakrera" gamla stolpar och bräder och annat avfall.
Nackdelen kann vära att inmatarbandet kör konstant, så det slits mycket.
Anledningen till min fråga på "guilliotine" maskinerna, är att priset är något mere humant enn t.ex. Pilkemaster o.l. Jag körde med en Pilkemaster i fjol, och det var ett nöje att lyfta upp stocken till det hyrauliska inmatarbordet och se kjedjan kapa hur grov som helst stock...nästan.. men priset på en sådan ligger utanför mitt budget - tyvärr.
Så om någon har ärfarenhet med PW, eller Bonnet vedklipp, hör jag gärna från Er.
stegmaster skrev:vedförsäljan skrev:Vad kostar den? Gissar att det inte finns nån i sverige som har den iallafall
Nu tog jag bara just denna maskinen som et eks, finns ju endel andra ochså(even USA maskiner), det var prinsippet med gripen som var poenget med det hela.
Men det finns ju en här på forumet som har en stoooor Posch maskin, men om det just samma som modellen i videoen er jag inte säker på.
Husqy346 skrev:Va tilltänkt det var i den videon! de har en maskin som de kan ha i armen på grävaren bredvid . Men de lastar med en gripklo på grävaren istället . Rätt använd så kan iggland matas direkt från vedupplaget .
bror-erik sjöberg skrev:Jo jag köpte i april i år en ny palax ks 35 s med allt hydrauliskt samt att jag har redan ett stockbord med hydrauliskt matning , jag är mycket nöjd med denna maskin man blir glad varje gång när man använder den
bror-erik sjöberg skrev:Det är booster-klyv på den