Trädfällning (arborist)

Billig Brytrulle?

91 inlägg 41042 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#246002 nej förmodligen i vanlig ordning""!

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#246003 den är inte tha shit! dyrare och tyngre!! varför?

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#246005
Huggarn skrev:ja dom är mer eller mindre outslitliga!

http://www.skogma.se/b2c/Servlet?page=1 ... tIndex=129

detta är vad jag använder!...priset är tror jag 2690:-

mycket väl investerade pengar! liksom habeggers vinchar!! toppkvalitet! speciellt om man jämför med skogmas "ardenner" som är rent skräp enligt mig mfl!!.....det finns en herre på en viss myndighet som tycker att ardenner is da shit!...men vad vet han??....inte ett skit egentligen!!.....nej köp habegger om ni vill ha kvalitet och säkerhet!!.....skogma säljer även dessa! :smile:

Inte riktigt lika mina, de är gula med ett svart hjul.

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#246010 ja det är grubes! säkert jättebra!!! men inte habegger! jättebra säkert ändå!!

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

anersimyra  
#246054
Huggarn skrev:den är inte tha shit! dyrare och tyngre!! varför?

Nej den är ju omkring tusingen billigare. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

anersimyra  
#246056
Huggarn skrev:nej förmodligen i vanlig ordning""!

Husskey sov nog vid tiden för din fråga Huggarn.. :shock: :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

anersimyra  
#246058 Sedär !! Nu hittade jag vad en Hagebber är för något, det är samma som t.e.x Tirfor. Helt klart de bästa spakblocken som finns. Det minsta med t.e.x 30 meter wire är ett smidigt litet block, dock rätt lätt att knäcka överlastskyddet på. Med 1500 kilos varianten börjar dragkraften bli rejäl, 1500 kilo på ett Habegger eller Tirfor är något helt annat än 1500 kilo på t.e.x ett Ardenner. Skaffar man konto hos Bedsab köper man dessa spakblock för strax över halva priset jämfört med många andra, då Bedsab är storleverantör till andra handlare.

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

Huskyman  
#246082
anersimyra skrev:
Huggarn skrev:nej förmodligen i vanlig ordning""!

Husskey sov nog vid tiden för din fråga Huggarn.. :shock: :mrgreen:

Helt riktigt Anders. Helt slut idag efter att klättrat hela dagen igår......
Huggarns inlägg lämnar jag utan kommentar.

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

anersimyra  
#246147
Huskyman skrev:
anersimyra skrev:
Huggarn skrev:nej förmodligen i vanlig ordning""!

Husskey sov nog vid tiden för din fråga Huggarn.. :shock: :mrgreen:

Helt riktigt Anders. Helt slut idag efter att klättrat hela dagen igår......
Huggarns inlägg lämnar jag utan kommentar.
Tilläggas kan ju att vi båda använt blocket du länkar till under många år.. :wink:

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

Huskyman  
#246160 Jepp. Använde mitt senast igår. Känn som ett gediget bygge. Mycket nöjd med mitt. :smile:

Avatar Fallback

Re: Billig Brytrulle?

sveje  
#246188 Jag fick tag i begagnade block som hade använts tillklockringningen i en kyrka. Skar sönder det och svetsade ihop en egen hållare för hjulet och använder en vanlig lyftstropp. Mycket billigare än så blir det inte. Dragkraften på min vinsch är inte enorm men tillräckligt stark för att välta traktorn om jag vill.

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

JensSkoog  
#246191
sveje skrev:Jag fick tag i begagnade block som hade använts tillklockringningen i en kyrka. Skar sönder det och svetsade ihop en egen hållare för hjulet och använder en vanlig lyftstropp. Mycket billigare än så blir det inte. Dragkraften på min vinsch är inte enorm men tillräckligt stark för att välta traktorn om jag vill.

Till användelse för mig själv skulle jag ochså gjort sådär, men jag ville inte lånad bort hempulade sakor. Om svetsen skulle gå sönder och det gick riktigt illa med skada på person, ville det inte vara bra.

Avatar Fallback

Re: Billig Brytrulle?

Homo abies  
#247770 Billig var frågan, men gäller det wire eller rep? maskin eller handburen utrustning?

Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

herjman  
#247808 Det gäller wire och en gammal vev-winch med klinka som hittats och renoverats upp, visste jag hur man la in bilder via appen kunnde jag göra det.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Billig Brytrulle?

JensSkoog  
#247820
herjman skrev:Det gäller wire och en gammal vev-winch med klinka som hittats och renoverats upp, visste jag hur man la in bilder via appen kunnde jag göra det.

Har inte non dator du kann använda till det? Varit OK å se winchen. Vad dimension ska du ha på wiren? Hoppas du inte använder wire som har varit på i många år.
Fann iö den här sidan om wirelåsar, där du kan se hur månge som behovs, och typ som holler. http://www.industrinett.no/wsp/tess/fro ... deid=15934

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).