Skojigt/Galet

Usel "journalistik"

35 inlägg 25351 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Usel "journalistik"

Hema  
#245710 Bananplantan (som är en ört) och dess "frukt" bananen, kommer i form av bär. Så har jag fått det förklarat för mig.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

JörgenO  
#245720 Usel/partisk?
Jag har läst en 7-8 artiklar på Svensk jakt.se som tråden började med. Journalisterna där verkar lika neutrala och balanserade som någonsin journalisterna på Aftonbladet kultur eller Avpixlat. Detta inte menat att rättfärdiga den andra sidan utan mer en känsla jag får efter att för första gången läst hemsidan.

Avatar Fallback

Re: Usel "journalistik"

axwell  
#245726
Hema skrev:Bananplantan (som är en ört) och dess "frukt" bananen, kommer i form av bär. Så har jag fått det förklarat för mig.


En ettårig ört, bananplantan.
Antydde tidigare att den ville ge sken av att vara en frukt, den är ett bär, till skillnad från jordgubben som är en skenfrukt. :???: :wink:

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

totte  
#245727 En diskussion som bär ett sken av fruktbarhet.

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

JensSkoog  
#245731
anersimyra skrev:Det vore onekligen kul att få läsa en intervju med en trädhatare.. :lol: :lol:

Finns många av dom - isär när träden gör att dom inte ser sjön!

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245735
JörgenO skrev:Usel/partisk?
Jag har läst en 7-8 artiklar på Svensk jakt.se som tråden började med. Journalisterna där verkar lika neutrala och balanserade som någonsin journalisterna på Aftonbladet kultur eller Avpixlat. Detta inte menat att rättfärdiga den andra sidan utan mer en känsla jag får efter att för första gången läst hemsidan.


vad i hela friden har detta med en bananplanta att göra?? :roll: ...berätta vettja!!

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245736 balanserat tack!!

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245737 jag hade lust att säga "idiot" eller "pucko"......men jag gör inte det pga forumets regler!!

så nu ser jag bara fram emot ett jättebra svar ang bananplantan? från ni som kan allt om denna ypperliga frukt!!........eller är det måhända en grönsak??....vad vet jag?? :lol:

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245738
JörgenO skrev:Usel/partisk?
Jag har läst en 7-8 artiklar på Svensk jakt.se som tråden började med. Journalisterna där verkar lika neutrala och balanserade som någonsin journalisterna på Aftonbladet kultur eller Avpixlat. Detta inte menat att rättfärdiga den andra sidan utan mer en känsla jag får efter att för första gången läst hemsidan.



vilken "hemsida" är det som du läst för första gången? AB eller svensk jakt eller avpixlat?.....det framgår nämligen inte av ditt inlägg?

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245742
JörgenO skrev:Usel/partisk?
Jag har läst en 7-8 artiklar på Svensk jakt.se som tråden började med. Journalisterna där verkar lika neutrala och balanserade som någonsin journalisterna på Aftonbladet kultur eller Avpixlat. Detta inte menat att rättfärdiga den andra sidan utan mer en känsla jag får efter att för första gången läst hemsidan.


För egen del så skrev jag inget om "partisk". Det jag har blivit lite trött på är att det så ofta är ett dåligt arbete bakom det, som de som gärna vill kalla sig själva för journalister, skriver. Det är det "usla" i sammanhanget.
Sen att man kan reta sig på partiskhet är förstås sant, men det är liksom en annan sak. Skriv gärna saker som går på tvärs mot vad jag tycker, men se till att det är faktagrundat. Då lär jag mig något i varje fall, även om jag inte gillar det jag lär mig. :smile:

   TS
Avatar Fallback

Re: Usel "journalistik"

tallen100  
#245774 Har tyvärr aldrig fått med någon banan i lingonhinken! :???:

Avatar Fallback

Re: Usel "journalistik"

axwell  
#245776
tallen100 skrev:Har tyvärr aldrig fått med någon banan i lingonhinken! :???:


Yes, we have a no bananas today, inte så konstigt, fel årstid !

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

totte  
#245795
041001_01.jpg

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

machonisti  
#245796
tallen100 skrev:Har tyvärr aldrig fått med någon banan i lingonhinken! :???:

Som tur är tänker vi inte fysiologiskt eller genusspecifikt!!!

Användarvisningsbild

Re: Usel "journalistik"

JörgenO  
#245799
Huggarn skrev:jag hade lust att säga "idiot" eller "pucko"......men jag gör inte det pga forumets regler!!

så nu ser jag bara fram emot ett jättebra svar ang bananplantan? från ni som kan allt om denna ypperliga frukt!!........eller är det måhända en grönsak??....vad vet jag?? :lol:


Ja du Huggaren... Känner du kanske ibland att du tar i för mycket?
Dina märkliga inlägg ovan tror jag beror på att du missat vad tråden handlade om från början (läs första inlägget på sidan 1 istället för sidan 2, lätt att missa om man själv tillhör invektiven som tack o lov är förbjudna i forumet :lol: )

//Jörgen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).