Skördare

Lillebror skördare?

19 inlägg 19241 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Lillebror?

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245518 570 var det väl Mowikran på?

Avatar Fallback

Re: Lillebror?

Eaeab  
#245521 Ja antingen mowi eller cranab. Vet dock inte vilken.

Användarvisningsbild

Re: Lillebror?

0470  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#245846 På 570 så sitter det en Cranab 290H, Alltså lika kran som du har roten. Men hur 570 såg ut i röjarutförande vet jag inte.

Kan du lägga ut en bild på din kran Eaeab så blir det lättare att hjälpa dig.

Användarvisningsbild

Re: Om lillebror

Brandonx  
#785678
Norge skrev:Lillebror fanns som skördare , fällare-samlare och även som röjare. Det var en fyrhjuls midjestyrt basmaskin med Ivecomotor och Linde hydraulik. Fram och bakaxel var pendlande upphängt så att du kunde tilta hela ramen och noen exemplarer hadde höga portaler som gav maskinen större frigång och bredde.
Jag har personligen kört en "lillebror" gallringsskördare med ett timberjack skördaraggregat och höga portaler i tre år Det var tre år med mycket svetsning och stillstånd .Maskinen var underdimensionerad speciellt ramen och dessutom väldigt ostabil när du körde i utförsterräng.
Den blev körd som beståndsgående skördare .
Den gick ur produksion cirka 1994.
ônskar du mer informasion så ta gärna kontakt


Hej, jag har hittat en 0470 men den är röd, de flesta andra är gröna. Säljaren sa att dessa var röda i början. Är det nån mer skillnad annars än färgen?

Mvh Matts

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).