Blivande snickare skrev:YEEEESSSS! NU STARTAR DEN UTAN SLURK Å GÅR!
Det vore bra med en summering av tråden, om vad som var problemet och vad som blev lösningen. Kan vara av nytta till nästa gång...
Mange skrev:totte skrev:
Gott det att den går, en lärorik genomgång du har fått nu.
Om du inte får problem med att det kommer ut bränsle så spelar det ingen rollom packningen är skuren. Har bara funktionen som genomföring av slangen utan att bränslet skvimpar ut.
Instämmer helt med föregående talare förutom med genomföringen.
Den är skitskydd samtidigt som skavskydd och sitter i motorkropp ovanom tanken.
Den har ingen täthetsfunktion mot bränslet där slangen går igenom tanken utan det är troligtvis en utgjutning på slangen själv som tätar det i tankens tak.
traktorz skrev:Det vore bra med en summering av tråden, om vad som var problemet och vad som blev lösningen. Kan vara av nytta till nästa gång...
totte skrev:Gott det att den går, en lärorik genomgång du har fått nu.
tallen100 skrev:Blev det några delar över
JensSkoog skrev:"ramlabortstoppare" Gott skandinaviskt nyord! Det ska jag lägga in i min ordbok.
tallen100 skrev:Nu heter den så
halvproffs skrev:Evidence no1 skriver du men hur ska vi veta om det är samma såg eller det kanske bara är ett skal
Skämt åsido, Köpte en ny 238 för en massa år sedan och den har gått hur bra som helst.
Nu är den reserv för reserven men jag ska nog tanka den och köra några nostalgitankar om membran och slang är hel.