Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

8 inlägg 5165 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

Pe_Er_79  
#244327 Behöver en bra och smidig lösning till Atvn, där jag enkelt kan ta med mig motorsåg, dunk och lite annat. Ekagårdslådan ( http://www.ekagard.com/atvlada.html ) verkar vara riktigt bra. För 2500kr inkl så ska den vara bra..
Nån med erfarenheter från den här lådan? Kan den rekommenderas?
Finns det några andra alternativ?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244330 Ja, den är bra.
Jag värdesätter snabbfästet, smidigt att bli av med allt man har med sig om man skall ut och köra annat...
Har man två motorsåg i så sitter tyvärr den ena lite dumt till så att det blir obekvämt att köra...
Alltså, om du har lådan som på bilden på deras startsida.

Sen om det är värt pengarna, är nog inte svårt att göra en egen låda för billigare peng...

Avatar Fallback

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

Qkeeper  
#244345 Modellen är kanon men att bygga egen blir ju givetvis billigare. Den hembyggda jag hade drog jag fast med 2 korta spännband.

Användarvisningsbild

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244350 Bara köp, den är mkt bra.
Jag gissar att skulle jag göra en sån själv så tog det nog mer än en dag
och då tillkommer mtrl kostnaden, och då måste man ha en mall.
Så frågan är om det inte är enklare och bättre att bara köpa och se glad ut?

Avatar Fallback

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

hedenfeldt  
#244363 Det är bara att slå till. Använder den själv och tycker att den fungerar mkt bra till både röjsågen och motorsågen.
Dessutom är den svensktillverkad och har mycket hög finish och kvalitetskänsla.

Skulle inte klara mig utan den.

Användarvisningsbild

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

anersimyra  
#244384 Ska själv köpa en sådan. Själv var jag på Ikea och köpte två skärbrädor i plast, sen till järnbon och köpte skruv och plastdistanser, av detta byggde jag en hållare till sågen som jag fäste i en plastback, summa summarum blev det med resor, arbetstid och material dyrare och sämre än Ekagårdslådan !!.. :surp:

Avatar Fallback

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

Qkeeper  
#244386 När jag byggde min tog det cirka 4h materialet hade jag över här hemma. Kanske inte världens snyggaste men med fyra såghållare plats för dunkar och lite diverse skrot som kan vara bra att ha..

Avatar Fallback

Re: Ekagårdslådan till ATV. Nåt att ha?

Pe_Er_79  
#244441 Har nu bokat en Ekagårdslåda hos min lokala åf. :-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).