Före och efter jobbet

Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

13 inlägg 16598 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243745 Har använt Net1 som bredbandsuppkoppling i flera år och varit nöjd med det. Så jag tänkte att prova deras telefonabonnemang också. Det funkade inte! Kunder och vänner klagade på rundgång och konstigt ljud. Net1s support föreslog en massa ändringar i datorns inställningar som inte gjorde nån skillnad. Efter nån månad tröttnade jag och bytte tillbaka till Telia. Då kom Net1 och krävde mig på bindningsavgift till november 2014.Det hade jag inte alls lust att betala och inkassokravet bestred jag. Då stänger Net1 av mitt bredband! Ok vill de inte ha mig som kund så är det deras problem. Fast de fortsätter att skicka fakturor och inkassokrav på bredbandet som de har stängt av! Puckon! Rekommenderas att undvika företaget. 😡 Nu funkar Telia rätt hyfsat där jag bor. :|



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

husqvarna_med_sthil  
#243748 Samma erfarenhet av dem när de hette ice om jag inte minns fel. Tog ett tag innan jag blev av med dem.
Senare när de bytt namn till Net 1 så stod de i lokala affären och försökte sälja på folk sitt nya namn och abonnemang. Jag sa vad jag tyckte och frågade om de hade lust att betala tillbaka månader av avgifter jag fått betala för något som inte fungerade. Försäljaren blev först förbannad men sedan nästan bad mig att vara tyst när flera stod och lyssnade.

Användarvisningsbild

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243750 Net 1 är rätt duktiga på att telefontrakassera skogsentreprenörer också! de ringer drygt var 3:de månad och tror att man behöver ett internetmodem.... trots att smartphones räcker gått och väl som modem om man är ute i skogen.

Avatar Fallback

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

elis  
#243771 Det du beskriver är helt enkelt bara följden av att ensidigt bryta ett ingått avtal, inget konstigt eller fel med det. Skulle tro att alla bolag har likadana avtal.
Lättast kommer man ur knipan om man får supporten att återta produkten som ej fungerar och därmed annullera avtalet.

Avatar Fallback

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Perjos  
#243794 De ringde till mig för nån månad sen och inledde samtalet med att säga att de fått reda på att många i mitt område var missnöjda med bredbandshastigheten. Frågade en massa om hastigheter hit och dit och undrade om uppkopplingen brukar brytas. Naturligtvis slutade samtalet med att de ville sälja ett mobilt bredbandsabonnemang. Jag förklarade att jag har fast uppkoppling hemma och inte vill ha nåt mobilt. Försäljaren undrade om han skulle ta bort mig från deras samtalslista. Naturligtvis sa jag.

I förrgår ringde de igen. Började samtalet på precis samma sätt. Jag avbröt säljaren och sa -Ni ringde mig för en månad sen och jag vet att det här slutar med att du vill sälja mobilt bredband. Du kan väl inte göra nåt åt Telias hastighet på mitt trådbundna bredband? Jag vill inte ha nåt mobilt, för det funkar inte här.

Då blev försäljaren lite arg och sa att de hade minsann inte ringt mig förut. Han undrade hur jag kunde veta att deras mobila inte funkade. Jag hade ju inte prövat.

-Det skiter jag i, sa jag. Jag vill inte ha nåt mobilt skit. Jag har min mobiltelefon isåfall.

Bad honom spärra mitt nummer i deras listor och aldrig ringa igen. Får se hur länge det håller... Tycker det är ett fult sätt att ringa och säga sig ha fått klagomål på uppkopplingen från mitt område. I början verkade det ju som om han bara ville fixa nåt som inte funkar. Nästan samma sak som när Postkodslotteriet ringde och tyckte jag skulle köpa två lotter för då kommer jag att vinna dubbelt då mycket nästa vecka. Hur vet du det frågade jag.
-Jo har du två lotter vinner du ju dubbelt då mycket.
-Men det är väl inte säkert att jag vinner alls?
-Nä, naturligtvis. Men vi har ett provapå-paket där du får 2 lotter, sen kan du säga upp abonnemanget.
-Du menar alltså att två första lotterna är gratis?
-Nej nej, men du binder dig inte till något. Lotterna kostar bara 160:- /st/månad.
-Glöm det, jag köper triss istället.

/// Perjos

Avatar Fallback

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Palakangas  
#243801 Min erfarenhet av Net 1 är enbart positivt. Klart deras liksom andras nät fallerar ibland. Har haft de och företrädaren sedan starten och aldrig besvärats av varken försäljare eller slikt. Dock har jag kvar mitt fasta abonnemang via Telia.

Användarvisningsbild

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

anersimyra  
#243838 Ett ingånget avtal kan såklart brytas, dock får man naturligtvis vackert betala under bindningstiden. Själv har jag funnit ut ett effektivt knep när "de" ringer. Jag svarar genom att tre gånger säga: Svaret är nej!! Svaret är nej!! SVARET ÄR NEEEJ!!! Alltså, svara enbart med detta " mantra", det brukar bli tyst rätt omgående :grin: :grin:

Användarvisningsbild

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243855 Själv är jag kund hos Net 1, bara internet, och jag har inte haft några problem, har funkat fint.

Skulle tro att du bundit ditt abonnemang i XX månader, har för mig att det står skapligt tydligt att du har 14 dagar på dig att testa produkten, är du inte nöjd kan du lämna tillbaka den utan kostnad.
Du skriver att du ville avsluta efter någon månad. Och då brukar väll alla ha någon avgift för att komma ur avtalet.

Avatar Fallback

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243893 När jag får samtal från telefonförsäljare och de presenterat sig händer det att jag avbryter med hur glad jag är att de ringde för nu har jag årets honung färdig och undrar hur många burkar det var de ville ha.

Samtalet brukar ta en annan vändning. :) Kul!

Användarvisningsbild

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243913 Haha, jag ska börja med det jag åxå.

Användarvisningsbild

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243914
Ernst skrev:När jag får samtal från telefonförsäljare och de presenterat sig händer det att jag avbryter med hur glad jag är att de ringde för nu har jag årets honung färdig och undrar hur många burkar det var de ville ha.

Samtalet brukar ta en annan vändning. :) Kul!


Hur mycket honung har du sålt då??

Avatar Fallback

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244043 Blev också uppringd av Net1 som undrade om mitt bredband krånglat. Jovisst har det sa jag och tyckte att de var omtänksamma. Då frågade idioten vilken leverantör jag hade. Jag hade ju Net1 för bövelen fast det stod på firman. 😈

   TS
Användarvisningsbild

Re: Avstängd ifrån Net1 och får inkassokrav.

SHR  
#245820 har även jag net1 mobilt bredband och det är nästan det enda som funkar ute i skogen där jag bor, ca 2,5 mil från närmsta matbutik.. har även telefon på deras bredbandsuppkoppling och det fungerar inte lika bra.. :|

får väl se hur det går att säga upp det när den dagen kommer :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).