Traktorn i skogen

Köpa trädklipp.

1 inlägg 4025 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Köpa trädklipp.

Rasken  
#243827 Jag står i valet vilken trädklipp jag skall köpa.

Jag har en Fiat 780 med en KTS kran på 4 m. Till den har jag tänkt att ha en trädklipp till att klippa runt åkerkanter och efter skogsvägar. På grund av det dåliga priset på Grot så tänkte jag mig att man skulle kunna dra klippen efter stammen (evt behövs kvistknivar) för att få bort eventuella kvistar. Sedan klippa av toppen för att sedan klippa stammen i en eller två bitar. Det borde vara ett bra sätt att få klenved till vedmaskinen.

Men vilken klipp skall man välja. Den måste vara tillräckligt stor för att kunna klippa ordentligt utan att gå sönder, men samtidigt inte för stor för att jag skall kunna driva den.

Jag har tilttat på följande: Atv klippen cg-nord, björnklippen cg-nord, Farma BC18, Biojack, Kellfri, Sedan finns en liten giljotinmodell som tidigare har talats om här på forumet, men den går det troligen inte att kvista med.

Finns det någon mer modell som jag har glömt? Och vilka tankar kan man ha om detta?

Kenneth



   TS
Lantmännen Maskin
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).