Motorsåg och handhållet

251 Husqvarna motorsågar stulna

29 inlägg 14552 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243232 Har svårt o tänka mig det är husqvarna såg.
Det brukar väl stå på HVA's hemsida för ÅTF när sånt händer eller har de slutat med det?

Men utan mer o gå på så är detta nog mer gissningslek...

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243339
ananders skrev:Du får nog åka till östeuropa om du ska se en av de sågarna.


det var väl "rasistigt" sagt av dig??? förutfattde meningar! :lol:

kanske admin ska lägga denna fruktansvärda tråd till karantän i väntan på utredning!!!??

ja menar....de från öst väl absolut inte mer brottsbenägna än vi svenskar eller hur? hahahahahahahahahahahahahahaha :lol:

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243340
ananders skrev:Du får nog åka till östeuropa om du ska en av de sågarna.
Senast redigerad av Huggarn tis 05 nov 2013, 01:55, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243341 du vet ju så tala om! :roll:

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

anersimyra  
#243348 Visst är "de" mer brottsbenägna, efter kommunismens fall var samhällena fulla av sysslolös polis och militär, många av dem valde brottets bana i organiserad form. Därför har vi i dag östligor som härjar rätt fritt i vårt land. :x

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

vetinte  
#243350 Ohnej de e INTE derför.
Utan för att VI släppt in dom.
O nu INTE slänger ut dom.
Vi vågar/får ju inte änns prata fritt om problemen.

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

anersimyra  
#243367
vetinte skrev:Ohnej de e INTE derför.
Utan för att VI släppt in dom.
O nu INTE slänger ut dom.
Vi vågar/får ju inte änns prata fritt om problemen.
Visst både får vi, och vi ska prata fritt om stöldligorna från öst. Som exempel kan jag nämna de omfattande stölderna av fyrhjulingar. Det har visat sig att de mest förslagna ligorna bevakar större ATV evenemang, de kartlägger var de kan finna de dyraste maskinerna, flera åkare jag känner har berättat om östreggade bilar som legat bakom dem på väg från evenemang. Flera som lagt ut bilder på sina maskiner där antingen maskinens eller dragbilens reggnummer är synligt, har kort därefter fått påhälsning, eller att lägga ut bilder på maskiner där en företagslogga på en byggnad är synlig kan räcka. Ligorna är extremt skickliga, de kom över en CanAm som stod garagerad i en villa. Familjen på tre personer inklusive en jycke låg och sov ovanpå garaget, familjens bil stod dikt parkerad mot dörrarna. På morgonen ser maskinägaren att ena garagedörren är lossad från gångjärnen, bilen är ej flyttad, men på huven syns däckspår. Ligan har demonterat dörren, burit ut hjulingen över bilens huv, att familjen inte vaknade är kanske inte så märkligt, men att jycken inte reagerat visar hur skickliga dessa östligor är, och det kan vi naturligtvis prata om.

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243370 Mycket maskiner blir stulna och exporterade. De hittas ibland med hjälp av gps. O de hittas inte i Norge....

Avatar Fallback

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

tallen100  
#243410
vetinte skrev:Ohnej de e INTE derför.
Utan för att VI släppt in dom.
O nu INTE slänger ut dom.
Vi vågar/får ju inte änns prata fritt om problemen.

Nej då är man ju främlingsfientlig :surp: Men folk får väl snart börja sova i garaget om grejorna ska va kvar...

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

JensSkoog  
#243461 Har alarm i garasjen/verkstaden. Den är på til alla tider när jag inte är der och jobbar! Antar att det ville bli mycket pengar om non tog med sig det som är där!

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

vetinte  
#243688
tallen100 skrev:
vetinte skrev:Ohnej de e INTE derför.
Utan för att VI släppt in dom.
O nu INTE slänger ut dom.
Vi vågar/får ju inte änns prata fritt om problemen.

Nej då är man ju främlingsfientlig :surp: Men folk får väl snart börja sova i garaget om grejorna ska va kvar...

Främlingsfientlig ?!?! DE är jag.
Dom gångerna jag ser en främmande bil på min väg blir jag "fientlig" :) :) :)
O dom krävs på en bra förklaring. Minst.

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

anersimyra  
#243692
JensSkoog skrev:Har alarm i garasjen/verkstaden. Den är på til alla tider när jag inte är der och jobbar! Antar att det ville bli mycket pengar om non tog med sig det som är där!
Jag arbetade åt ett företag som hade fina moderna larm, med kameror och sirener. På Måndag morgon var staketet uppklippt, dörren till verkstan uppbruten, allt värdefullt var borta. Tjuvarna hade kapat strömmen till larmet, de hade grävt fram kabeln utanför staketet och kapat.. :surp: De var med på övervakningsfilmen när de "jobbade", den var dock så jävla dålig att ingen kunde ha identifieras genom denna.

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

halvproffs  
#243693 En skrotfirma i Sandviken hade inbrott i helgen och det stals koppar och mässing för 100000-150000:-.
Securitas hade installerat larmet för 2 år sedan och det hade dom släckt med hjälp av en liten elektronisk dosa dom hade med sig. Ägaren är ju lite förgrymmad som betalar för larm som inte fungerar.

Användarvisningsbild

Re: 251 Husqvarna motorsågar stulna

JensSkoog  
#243694 Oavsedd så är alarmen avskräckande i dom flesta fall, enligt statistiken.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).