Före och efter jobbet

Hälare på blocket...

23 inlägg 7889 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24329 Vi är ju mycket folk här på forumet man kanske skulle be admin om en egen rubrik med efterlysning . Forumisterna finns ju i hela sverige både maskinhandlare , entrepenörer & annat folk :D det skulle ju kunna användas :?: Ofta läses ju ALLA annonser på dom flesta maskiner vet man att någon är stulen kan man ju hålla ögonen extra öppna

Elmia
Användarvisningsbild

Stöld av ett 945 agg.

Lill Junior  
#25755 Min förra chef blev av med ett aggregat till skördaren. När han kom på morgonen är de nån lr några som har varit dit och skruvat av aggregatet på skördaren. Maskinen stod framme vid vändplanen under natten, stod still ca 5 timmar från då chauffören for därifrån tills chefen kom på morgonen efter.Dom hade använd maskinen för att lyfta upp aggregatet på en lastbil lr släpvagn, för den va framkörd å kranen va ca 1,5 meter upp från marken. Gissa om han va förvånad när han kom dit..... :lol:

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#25761 Antar att detta inkuderar tradera...

Ingen bluff kanske heller men missvisande.
En 346 från 05 med 50cc...
Inte omöjligt, men knappast troligt.

Avatar Fallback
Kotten  
#27582
M_M skrev:Finns så mycket sjukt folk där ute...
Strax före jul (om jag inte minns fel) så gjordes det inbrott i en grävmaskin som stod uppställd i ett grustag i Hjältanstorp lite söder om Stöde. Stereon och diverse verktyg stals. Inte nog med det så tjuvkopplades grävaren, gasen spärrades med en diskborste(!) och maskinen kördes ut för en brant slänt.


Ja du
Inte konstigt att dom kallar det vilda västra...

Avatar Fallback
M_M  
#27583
Kotten skrev:
M_M skrev:Finns så mycket sjukt folk där ute...
Strax före jul (om jag inte minns fel) så gjordes det inbrott i en grävmaskin som stod uppställd i ett grustag i Hjältanstorp lite söder om Stöde. Stereon och diverse verktyg stals. Inte nog med det så tjuvkopplades grävaren, gasen spärrades med en diskborste(!) och maskinen kördes ut för en brant slänt.


Ja du
Inte konstigt att dom kallar det vilda västra...

Jasså, är det känt som ett tillhåll för "busar"?
Kommer du ifrån den trakten Kotten?

   TS
Avatar Fallback
Kotten  
#27739
M_M skrev:
Kotten skrev:
M_M skrev:Finns så mycket sjukt folk där ute...
Strax före jul (om jag inte minns fel) så gjordes det inbrott i en grävmaskin som stod uppställd i ett grustag i Hjältanstorp lite söder om Stöde. Stereon och diverse verktyg stals. Inte nog med det så tjuvkopplades grävaren, gasen spärrades med en diskborste(!) och maskinen kördes ut för en brant slänt.


Ja du
Inte konstigt att dom kallar det vilda västra...

Jasså, är det känt som ett tillhåll för "busar"?
Kommer du ifrån den trakten Kotten?


Känt tillhåll vet jag inte.. Men jag inbillar mig att det lätt blir lite laglöst på ''sidanom''. Bor inte i de trakterna men allafall i samma län.

Avatar Fallback
Emil N  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30465
Defender skrev:Dom hittade honom i en lägenhet i göteborg några dagar senar, tydligen hade han klarat stöten. Hans polare hade släppat hem honom men inte vågat ta med honom till lasarettet.

Han var stendöd när dom hittade honom, men hade tydligen vart sönderbränd.


Sån här läsning är så jävla gött å läsa. För mej är pundare ingenting värda.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#30482
Emil N skrev:
Defender skrev:Dom hittade honom i en lägenhet i göteborg några dagar senar, tydligen hade han klarat stöten. Hans polare hade släppat hem honom men inte vågat ta med honom till lasarettet.

Han var stendöd när dom hittade honom, men hade tydligen vart sönderbränd.


Sån här läsning är så jävla gött å läsa. För mej är pundare ingenting värda.


vilken enorm besparing rent samhällsekonomiskt :wink: .. men sen finns de ju surhåla också där "myltblomman väx" .. :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).