Motorsåg och handhållet

Vilken trådhållare ska jag köpa till min Hva 165

19 inlägg 9406 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Mats J  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10386 Hej igen

Nu har jag testat mitt nya trimmerhuvud http://www.skogma.de/shop/csc_article_details.php?svImageBig=images/363-6236-50.jpg&nArticleID=1434&VID=AXMPIZWR1XnsGw4D med 3.75mm tråd och det var det häftigaste jag testat :lol:
Men jag måste lära mig att styra bättre för tråden tål det mesta men det gör inte knutbrädor och annat som är gjort av trä :roll:

Så tack än en gång för tipsen.

Mvh Mats J

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vilken trådhållare ska jag köpa till min Hva 165

JensSkoog  
#243216 Funkar det fortfarande lika bra? Själv använder jag mestadels kratkniv, treuddig och tycker den är jättebra til högt gräs och sly.

Avatar Fallback

Re: Vilken trådhållare ska jag köpa till min Hva 165

Mats J  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243217 Det funkar jättebra enda nackdelen är att det kan vara lite besvärligt att byta tråd.
Grövre sly tar den men man får vara försiktig annars vill tråden linda sig runt stammen, tunnare sly och såna där tjocka blommor (vet inte vad dom heter) är det bara att köra på som vanligt.

MVh Mats J

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken trådhållare ska jag köpa till min Hva 165

JensSkoog  
#243228 Fick ett tips om tråd som jag användt i somras - la tråden ligga i vatten nogra timmar före man vindar den på och så köra sågen. Det verkade som tråden höll längre, och det var enkligare å få den på. Annars använder jag tråd bara där det är viktigt å vara varsam - i trädgården och sådär ställen, annars finner jag att kratkniven är överlägsen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).