Socialt (mer om oss)

anonym (Varifrån är folk?) Sammanfogad tråd

44 inlägg 16819 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

anonym (Varifrån är folk?) Sammanfogad tråd

Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24183 tycker det är tråkigt att det är så många som inte lämnar ut vad dom är ifrån och vad dom jobbar med och vad dom heter tex.. tycker många disskutioner riskera att bli rätt låga när man sitter o slänger massa skit utan att våga stå för det som sägs.. är detta något som håller med?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: annonym

Thunborg  
#24190
Niklas H20 skrev:tycker det är tråkigt att det är så många som inte lämnar ut vad dom är ifrån och vad dom jobbar med och vad dom heter tex.. tycker många diskutioner riskera att bli rätt låga när man sitter o slänger massa skit utan att våga stå för det som sägs.. är detta något som håller med?

Absolut är gått :wink: Håller med dig fullständigt :lol:

Användarvisningsbild
masterchief  
#24201 Visst har man tänkt till en gång eller 2 innan man vräker ur sig något..
Vore inte roligt om man fíck ett argt samtal från uppdragsgivaren på måndagen pga något man vräkt ur sig efter 2 eller flera öl en lördagskväll.
Nog lite känslig fråga angående inreggning, många skulle nog dra sig att regga sig med mer personuppgifter, iallafall innan de märker vilket seriöst och intressant forum det här är...

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24202
masterchief skrev:Visst har man tänkt till en gång eller 2 innan man vräker ur sig något..
Vore inte roligt om man fíck ett argt samtal från uppdragsgivaren på måndagen pga något man vräkt ur sig efter 2 eller flera öl en lördagskväll.
Nog lite känslig fråga angående inreggning, många skulle nog dra sig att regga sig med mer personuppgifter, iallafall innan de märker vilket seriöst och intressant forum det här är...


Är så många som inte ens har fyllt i var dom kommer i från.....

Jag håller Niklas att det är fegt å gömma sig bakom en oidentifierbar identitets profil.

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24235 Vissa har kanske mer anledning än andra.

På både gott o ont...

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24237 Man behöver ju inte avslöja allt....
Bor man i en liten håla, kan man ju alltid skriva att man bor i närmsta större stad... eller skriva dit hemkommunen.
Alltid kul att se var folk bor på ett ungefär.
Ålder, yrke, hobby kön mm... kan ju va kul det med....

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#24294 Hej,
Ja, vad säger admin om detta?
Det finns möjlighet att ha "kommer ifrån" och "sysselsättning" som tvingande fält vid registrering. Detta kommer jag dock inte att tillämpa för jag anser att vill man inte tala om det så behöver man inte.
Sedan finns det ju de som vill dölja sin identitet för att förstöra/provocera osv.
Jag anser dock att enda skada dessa åsamkar i längden är skada på dem själva och deras konton/nick.
Dock anser jag att detta forum än så länge i princip helt är skonat från sådana människor och det är ju kanon!

Vidare ser man vilka gensvar trådarna "Vad jobbar ni med" och "Hur gammal är du" fått och det är ju kanonkul!

Ha det gott alla!

Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24581 jag tro ändå det vore bättre om alla som medvekar i olika diskutioner kunde stå för sin åsikt då vore det ju inga problem o ha dom fälten obligatoriska.. eller tänker jag fel?

   TS
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24608 Det finns alltid några som är lite vårdslösa med sanning (oftast i välvilja) i alla sammankomster, forum träffar etc.

Det skiter sig alltid förr eller senare så de kommer fram.

Användarvisningsbild
Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24614
Niklas H20 skrev:jag tro ändå det vore bättre om alla som medvekar i olika diskutioner kunde stå för sin åsikt då vore det ju inga problem o ha dom fälten obligatoriska.. eller tänker jag fel?


"Man ska inte kasta spjut i radhus"
Ditt något annorlunda efternamn H20 är det taget?
Skämt o sido, jag tycker det finns både för o nackdelar med detta. Även om man skriver sitt riktiga namn så är det väl bara en procent som vet vem man är. Vissa ämnen kan ju vara lite känsliga, och dessa tror jag kan gynnas av viss anonymitet. På ett forum som detta får man snart en känsla för vilka som vet vad dom pratar om, med eller utan nickname. Dessutom är det bra om moderatorerna går in så fort pajkastning drar igång.

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24786 Att kunna vara anonym har nog fler fördelar än nackdelar tror jag. Däremot var man bor borde vara obligatoriskt. Kanske inte en komplett adress, men ett minimikrav borde vara länet, eventuellt komplettarat med norra, södra, västra eller östra. Detta för att odlingsbetingelserna är så olika i olika delar av Sverige.

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#24790 Låtom oss vända på steken för en sekund.
Jag har en sågbänk, nypris runt 200.000.
Terränghjulingar å skogsvagnar, nypris runt 500.000.
Bilverkstad, inventarier säkert över 500.000.

Varför ska jag skylta med min adress..? Rita karta så skurken hittar till stöldgodset...? Kanske vi skulle införa obligatorium vad gäller arbetsschema..?

Är Ni verkligen så naiva att Ni inte insett detta...?

Avatar Fallback
Nolltax AB  
#24795 Men visst, låt oss köra med öppna kort.
Jag bor i Knivsta. Var det Du som backade upp med lastbil mot maskinhalls-porten natten mot påskdagen...? Missade Du att det snöade kvällen innan...? Även en blind hade sett dom spåren.....

Nota bene, detta är inte på skoj. Jag har foton på såväl hjulspår såsom fotspår.

Tänk till innan ni avkräver personuppgifter. Sen finns det vissa regler vad gäller databasuppgifter.....

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24803 Buset får bra med chanser, de är inte alltid så dumma att de behöver kolla på internet för att hitta nåt o sno.

Det har förekommit stölder innan detta forum med.

Att söga att man bor i Vinnö o har 800 såg betyder inte att buset kommer om tio minuter o att jag aldrig kan lämna huset mer utan o bli klubbad skinnad o begravd.

Jag har namn o nummer spritt över internet sedan flera år. Inte svårt o få reda på mer....

En huggar koja blev stulen i en skog inte långt härifrån....
Men det stog inget om det här ju...

:!:

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#24823
Nolltax AB skrev:Låtom oss vända på steken för en sekund.
Jag har en sågbänk, nypris runt 200.000.
Terränghjulingar å skogsvagnar, nypris runt 500.000.
Bilverkstad, inventarier säkert över 500.000.

Varför ska jag skylta med min adress..? Rita karta så skurken hittar till stöldgodset...? Kanske vi skulle införa obligatorium vad gäller arbetsschema..?

Är Ni verkligen så naiva att Ni inte insett detta...?


Håller med här!.

Är man vapenägare, vilket många skogsägare är, så ska man vara något restriktiv med att dela ut personuppg till höger och vänster,,,tex publikt på internet.
Detta förespråkas tom av polisen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).