Skördare

Buscher eller Parker?

18 inlägg 11675 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Buscher eller Parker?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242845 Nu ska jag byta axeltätningen på 451:an för tredje gången. Förra tätningen bytte jag i Augusti så nu e jag less, ny sågmotor ska dit men vilken sort. Nån som har nåt förslag?



   TS
Avatar Fallback

Re: Buscher eller Parker?

ulfgustav  
#242862 Sannolikt så har du problem med dräneringen från hydraulmotorn, för högt mottryck där och tätningarna kommer att fortsätt gå. Titta på detta innan du startar om med ny tätning.
För övrigt så är ju Parker dominerande på sågmotor applikationer

Avatar Fallback

Re: Buscher eller Parker?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242874 Givetvis Buscher.
När vi hade Parker bytte vi sågmotor 3 gånger per år,sen vi satte in en Buscher har vi inte rört den,nu drygt 3 år sen.......

Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242912 Jag vet att jag har problem med dräneringen. På ca 10 sek så spolade den ut ca:1,5 liter genom drän slangen så motorn e ju slut. Men jag har ingen annan motor än så de e bara byta tätning å se glad ut.
För övrigt har aggregatet bara gått 4700 tim så passar bara buschern så blir de en sån.

   TS
Avatar Fallback

Re: Buscher eller Parker?

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243036 Är det inte lite väl dumsnålt att byta packningarna hela tiden, en gång är väl vettigt, men inte fler, motorn är kass och det brukar ju finnas på hyllan hos servicestället, både buscher (rekommenderas) och parker.

Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Skovbryn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243067 Köb et repsats hos Enskede Hydraul i Östervåla med kolvar och alt! Kom i håg att fylle Olja på b-sidan Innan du slår i gång!

Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243324
Sludent skrev:Är det inte lite väl dumsnålt att byta packningarna hela tiden, en gång är väl vettigt, men inte fler, motorn är kass och det brukar ju finnas på hyllan hos servicestället, både buscher (rekommenderas) och parker.

Må väl vara dumsnålt men jag kunde ju inte drömma om att motorn va slut.Efter första bytet skylde jag på att jag klantat till det vid monteringen. En ny e beställd så "dumsnålheten" har jag rått bot på. På 742:an vi hadde förut så rörde jag inte motorn på 10000 tim, å ja den var säkert inte den efektivaste sågmotorn men den höll tätt.

   TS
Avatar Fallback

Re: Buscher eller Parker?

Sludent  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243343 Kvalitén på motorerna (Parker) har blivit sämre, 4500 timmar är nog normalt, ni har haft tur tidigare, eller har vi båda haft otur. :)

Avatar Fallback

Re: Buscher eller Parker?

robzi  
#243572 Är det inte bättre att sätta dit en sunfab ifrån jps teknik så slipper du ju krångla plus att ni höjer produktionen och minskar bränsleförbrukningen:-)

Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#243719 Vad tror du produktionsökningen kan va på en 770 med JPS? Förmodligen nada. Vad kan de kosta att montera JPS? Men på en maskin som kapar grovt så kanske....?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244145 Buscher`n passa som en slips.Hann bara prova ca:30 stam men de verkar funka,de sprutade då spån iaf.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

skogsjan695xl  
#244166 20 kubikare?

Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#244237 Japp.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

Fredrik Reuter  
#244239 Den blir du nog inte missnöjd med, har sonen hunnit pröva? :wink:

Användarvisningsbild

Re: Buscher eller Parker?

finskpinne  
#244256 Har du märkt någon skillnad i prestanda?? Men som du säger så kanske det är svårt att märka någon skillnad med ögat i sån skog som huggs med en 770... Men något grövre träd hittar du väl ibland? :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).