Skogsnyheter

Stormen Simone

39 inlägg 20139 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Storm södra sverige

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#242509 Mitt emellan Göteborg och Borås har det ramlat något enstaka träd, vad jag sett (inte min skog här). Inget som kräver upparbetning.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Storm södra sverige

Naders  
#242532 Det är väl tack vare Gudrun som det inte blåst ned så mycket. Finns väl helt enkelt inte så mycket gammelskog att blåsa ner.....

Dock har jag gallrat en del på sistone och så har grannen slutavverkat intill gränsen så 150-200 meter finna att upparbeta.
Skönt att slippa fälla :wink:

Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

värmSkog  
#242539 Bytte namn på tråden till "Stormen Simone" så man vet vilken storm det handlar om när man läser tråden i framtiden

   TS
Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

JensSkoog  
#242551 I norska tidningar står det här: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10136471

Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

totte  
#242556 Man får hoppas att älgstackarn dog snabbt.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

JensSkoog  
#242566
totte skrev:Man får hoppas att älgstackarn dog snabbt.

Absolut! Inte trävligt när djur kommet ut för ting som för till en lång och smärtfull död. Kom över en rådjursbock som gått sig fast mellan non aler en gong. Det hade tagit lång tid för den å dö och det så ut till at räven hade varit på innan den dog. Naturen kann vara brutal.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

herjman  
#242994 En fråga som slog mig som nån säkert kan belysa.
Vem sköter uppröjjning av stormfälld skog i ledningsgator samt förebyggande arbete?

Har EON mfl inhyrda entreprenörer eller har dom egen personal som till vardags jobbar med annat?

Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

JensSkoog  
#242997 Väntar spend på hur vi får det i södra Norge i natt och i morron. Lovat stora mängder regn och stark vind.

Användarvisningsbild

Re: Stormen Simone

värmSkog  
#243001 Läste kvällsblaskan "igen" Är tydligen en storm på väg mot norra england nu som kan väntas nå sverige framåt nästa helg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).