Skogsarbete

Flisning av trädgårdsavfall

10 inlägg 7221 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Flisning av trädgårdsavfall

Anna1984  
#241547 Jag har en större hög med trädgårdsavfall som jag skulle vilja bli av med. Att transportera bort den verkar bli dyrt. Ett alternativ kan vara att göra flisor av allt. Flisorna kan sen ligga kvar på tomten och behöver inte transporteras bort.

Jag söker antingen någon som vill flisa ner allt åt mig, alternativt någon som vill hyra ut en bättre flistugg.

Högen finns på Ekerö, Munsö.

Skicka ett PM om ni är intresserade av jobbet.

bild 1.JPG


bild 2.JPG




   TS
Användarvisningsbild

Re: Flisning av trädgårdsavfall

anersimyra  
#241549 Du blev av med dina träd :smile: Ta du och beställ bortkörning med kranbil, riset på bild får lätt plats på en treaxlig bil, det blir billigare än att flisa på plats.

Avatar Fallback

Re: Flisning av trädgårdsavfall

Anna1984  
#241560 Nja jag är inte av med de stora tallarna ännu. Det här var mindre träd från tomten.
Vet inte om kranbil blir billigare. Tror en kranbil med framkörning, tippning m.m. landar på ca 6000 kr.

   TS
Avatar Fallback

Re: Flisning av trädgårdsavfall

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#241565 Ser ut som ett bra ämne för en majbrasa. Kör ut det på åkern och tänd på i vinter :)

Avatar Fallback

Re: Flisning av trädgårdsavfall

tallen100  
#241566 Täck över å tänd på när snö eller regn kommer.

Avatar Fallback

Re: Flisning av trädgårdsavfall

Anna1984  
#241568 Jag behöver få bort den nu, kan tyvärr inte vänta. Har dessutom inte tillgång till vatten så det går inte att elda. Tror att flisa kan bli billigast.

   TS
Avatar Fallback

Re: Flisning av trädgårdsavfall

jannee  
#241578 Offra en förmiddag med att elda upp skiten. En dunk diesel, en bunt papper, börja med en liten brasa sedan är det bara att mata på undan för undan. Väl en dag när det inte blåser, gärna lite fuktigt väder - behövs inget vatten, nu är det inte så eldfängt som på våren med torrt gräs.

Användarvisningsbild

Re: Flisning av trädgårdsavfall

anersimyra  
#241623
Anna1984 skrev:Nja jag är inte av med de stora tallarna ännu. Det här var mindre träd från tomten.
Vet inte om kranbil blir billigare. Tror en kranbil med framkörning, tippning m.m. landar på ca 6000 kr.
Maxdebitering med lokal åkare är 3 timmar x ca 800= 2400:- moms 600= 3000:- kolla innan eventuella tippavgifter.
Mvh Anders

Användarvisningsbild

Re: Flisning av trädgårdsavfall

anersimyra  
#241626 Just det glömde jag. Ett " svartlass" med lokal åkare borde landa på 1800-2200:- :smile:

Avatar Fallback

Re: Flisning av trädgårdsavfall

Anna1984  
#241774 Ett svartlass tackar man ju inte nej till ;-)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).