Skogsarbete

Är du intresserad av trädfällning?

10 inlägg 6946 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Är du intresserad av trädfällning?

Phantom  
#240078 Hejsan!
Som sagt kan du fälla träd och har rätt utbildning och gärna försäkring, så har jag 3 tallar som ska precisionsfällas kvar på ett område jag blivit förhindrad av att kunna slutföra för tillfället.
Det finns bebyggelse i närheten så försiktighet bör iakttagas vid utförandet, men sektionsfällning är inte nödvändigt.
Träden finns i Gustavsberg(Nacka/Värmdö).
Hör av dig via PM vid intresse så får du mer info.
Är du även intresserad av att ta hand om stockarna så får du självklart göra det också :)
/Patrik



   TS
Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

anersimyra  
#240080
Phantom skrev:Hejsan!
Som sagt kan du fälla träd och har rätt utbildning och gärna försäkring, så har jag 3 tallar som ska precisionsfällas kvar på ett område jag blivit förhindrad av att kunna slutföra för tillfället.
Det finns bebyggelse i närheten så försiktighet bör iakttagas vid utförandet, men sektionsfällning är inte nödvändigt.
Träden finns i Gustavsberg(Nacka/Värmdö).
Hör av dig via PM vid intresse så får du mer info.
Är du även intresserad av att ta hand om stockarna så får du självklart göra det också :)
/Patrik
Gärna försäkrad ???? Om det "kniper" går det bra utan då ?. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Är du intresserad av trädfällning?

Phantom  
#240081 Har du egen försäkring så är det självklart ett plus :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

Kse  
#240089 Nu hjälper det här ju inte dig men vi var faktiskt ner och fällde några tallar i Hemesta eller Haghulta närmare bestämt i somras.
Världen är liten :)

Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

anersimyra  
#240096 Är det träd som sällskapets skördare inte kunde ta ner i "gurraberg" alldeles nyligen..:) :grin:

Avatar Fallback

Re: Är du intresserad av trädfällning?

Phantom  
#240750 Träden fällda och kunden nöjd :-)
Tack Anders!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

anersimyra  
#240752
Phantom skrev:Träden fällda och kunden nöjd :-)
Tack Anders!
Tackar !! Glömde bort att jag inte klätterfällt sen förra vintern, allt gick bra, men, tröööögt.. :shock: :shock: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

JensSkoog  
#240759 Gott jobbat! Nyfiken om det blir sågtimmer, eller vad? Så nära hus och med en lekplats? bredvid, ville sågmästren i Norge varit skeptisk.

Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

anersimyra  
#240763
JensSkoog skrev:Gott jobbat! Nyfiken om det blir sågtimmer, eller vad? Så nära hus och med en lekplats? bredvid, ville sågmästren i Norge varit skeptisk.
Det där blir ved då det ju är "tomtträd". Det har vissa svårt att fatta, vid flera tillfällen har jag haft kunder som trott att jag blir förmögen när jag kör bort virket, dom tror helt enkelt inte på att hela skiten går på tipp.. :surp:

Användarvisningsbild

Re: Är du intresserad av trädfällning?

JensSkoog  
#240764 Känd sak. "Ja, menn det är ju så fina träd, och du kann ju ha dom til ved eller plank, och då gör du jobbet gratis!"

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).