Motorsåg och handhållet

Husqvarna 345 rusar

26 inlägg 17859 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 345 rusar

JensSkoog  
#239741
HVA 345 (3).JPG
HVA 345 (1).JPG
Min kompis lämnade mig med en 345 som startar svårt och som går rent för fort när den startar. Om man rör vid tomgångsskruven og reglerar nedåt, stannar den. Har lite erfarenehet med HVA, så det vore fint om non med "sort bälte" i sågen kan gi mig nogra tips.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 rusar

tallen100  
#239746 Låter som förgasarfel, svarar den som den ska på gasen? har du provat att skruva på L skruven?

Användarvisningsbild

Byt bränsleslang, kolla tankluftningen

traktorz  
#239747 Vilken generation av 345, kolla serienumret, så kan vi tipsa vidare, om t.ex. förgasarstosklämma, tankluftningsproblem,...

P.S:
Flytta denna tråd till kategori: Motorsåg och handhållet

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

totte  
#239783 Risk för att det är dåliga vevhustätningar. Om du lägger sågen på ena eller andra sidan på det lägsta varv den går med, ändrar den varv eller stannar då? Det är ett typiskt symptom för det.

Annars håller jag med om att det kan vara förgasarproblem, eller att förgasaranslutningen inte håller tätt. Tankluftningen tror jag inte då brukar den starta och gå normalt en liten stund, sen börjar rusningen när det blivit vakuum i tanken.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 rusar

SawTroll  
#239885 Høres ut som den suger "faksk luft", dvs. en luftlekkasje. Jeg ville sjekked inntaket mellom forgasseren og cylinderen først (et svakt punkt på spec. eldre 345 etc) - men det finnes flere muligheter....

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 rusar

Brumsten  
#239897 Hej, kolla om impulsslangen mellan lnsuget och förgasarflänsen är hel, om den sitter löst drar den tjyvlurt och går högt på tomgång.
Kolla även att bensinslangen inte är defekt.
Ha de.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 rusar

tallen100  
#240104 Har du hunnit titta något på sågen än?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

machonisti  
#240118
tallen100 skrev:Har du hunnit titta något på sågen än?

Tittat, har han säkert gjort! :lol:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

JensSkoog  
#240126 Har läst råden med stor interess. Sågen står fortfarande på bänken! Hoppas det blit tid til å titta på den skickligt i morron biti. Sprungit alla vägar sista veckan och inte haft tid till no!

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 rusar

tallen100  
#240225
machonisti skrev:
tallen100 skrev:Har du hunnit titta något på sågen än?

Tittat, har han säkert gjort! :lol:

Man brukar snegla lite å gå förbi snabbt :lol:

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

JensSkoog  
#240253 Och så tog min fru mig i öret och pekade på trädgården och allt som skal vara i skick innan vintren, så da gicck också den dan!

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 345 rusar

axwell  
#240260
JensSkoog skrev:Och så tog min fru mig i öret och pekade på trädgården och allt som skal vara i skick innan vintren, så da gicck också den dan!


Så brukar det bli, dom kan inte förstå att det finns andra saker som motorsågar och skogsvård i alla former.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

JensSkoog  
#240280 Snek mig ut en tur och tittade lite närare på sågen. Serienr är: Husqvarna 345 967 01 21-00 och 03 320 2615. Ringte kompisen och han berättade att en lokal servicemann (läs: motorsågsdödare, enligt vad jag erfart) hade tittat på sågen och skruvat lite och senn yttrat att den var skit! Det tog han 800 kr før, och jag ser att han har lossnat skruvar och forstörd choken, så jag får ta och göra lite rent och kolla pakningar och slikt innan jag provstartar. Om non skulle ha en sprängskisse av den hade jag varit tacksam. (Nu måste jag ha mig en aquavit och tänka)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

totte  
#240286 Här hittar du sprängskisser till 345:an av många olika årsmodeller. Skulle tro att din är från 2003 av serienr att döma. http://www.barrettsmallengine.com/husqv ... insaw.html

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 345 rusar

JensSkoog  
#240290 Tackar Totte. Da ska jag skriva ut och senn ha lite läsning på sengen i kvell!

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).