Hema skrev:Avestavagnen erbjuder väl fasta stag som tar någon minut max att låsa?
Jo, man monterar stagen på exakt 4 minuter
Hema skrev:Avestavagnen erbjuder väl fasta stag som tar någon minut max att låsa?
Uvskogen skrev:ryared skrev:Dina kättingar var dom billigare än kedjans ab. och varför tog du dom i stället. Är dom bättre tycker du eller var det en prisfråga?
Provade med de billigare från Nyvab. De sprack på första resan, plus att de rasade ner i mönstret. Nu sitter det Kedjans på runt om. Som en stenget i min backiga skog nu. Blev en ganska perfekt kombo med "bigfoot" däcken. Bra flyt på blöt mark och bra grepp där det är löst samtidigt grymt bra grepp på sten och rötter.
svampbob skrev:Ett lass jag körde härom dan och inte ser Grizzlyn särskilt nedsjunken ut på bakfjädrarna och inte heller fram trots den större motorn.
svampbob skrev:Ett lass jag körde härom dan och inte ser Grizzlyn särskilt nedsjunken ut på bakfjädrarna och inte heller fram trots den större motorn.
anersimyra skrev:svampbob skrev:Ett lass jag körde härom dan och inte ser Grizzlyn särskilt nedsjunken ut på bakfjädrarna och inte heller fram trots den större motorn.
Se på fan!! Står där inte en Strada också!!!!
ryared skrev:Jag har en mud pro 700 (eller hade stulen tyvärr) och en avestavagn 3,4 och den sjunker väl i hop lite bak men inte speciellt mycket fram.
Men jag tror med det nya aggregatet som säkert väger en 60 kg . Och en 186 cm plog fram när jag snöröjer så måste jag nog ha starkare fjädrar fram.
Det var ett rejält lass swampjobb. Så mycket kan jag inte köra med min 3,4. Vad har du för längder? Då stämmer det verkligen att drivningen är 250% starkare än orginalet. Vilket kultryck har du? Tror avesta sa att är vagnen tom och du har boggin längst fram så har man 125 kg kultryck.
Är det någon som är intresserad på en fullutrustad 3,4 09 så är det bara att höra av sig. Har även skopa,gallergrindar och hydrauliskt flak till den. Skicka ett pm i så fall.
svampbob skrev:anersimyra skrev:svampbob skrev:Ett lass jag körde härom dan och inte ser Grizzlyn särskilt nedsjunken ut på bakfjädrarna och inte heller fram trots den större motorn.
Se på fan!! Står där inte en Strada också!!!!
Ja man vill ju gärna framstå som förmögen
anersimyra skrev:ska du ha både aggregat och plog på samtidigt ?ryared skrev:Jag har en mud pro 700 (eller hade stulen tyvärr) och en avestavagn 3,4 och den sjunker väl i hop lite bak men inte speciellt mycket fram.
Men jag tror med det nya aggregatet som säkert väger en 60 kg . Och en 186 cm plog fram när jag snöröjer så måste jag nog ha starkare fjädrar fram.
Det var ett rejält lass swampjobb. Så mycket kan jag inte köra med min 3,4. Vad har du för längder? Då stämmer det verkligen att drivningen är 250% starkare än orginalet. Vilket kultryck har du? Tror avesta sa att är vagnen tom och du har boggin längst fram så har man 125 kg kultryck.
Är det någon som är intresserad på en fullutrustad 3,4 09 så är det bara att höra av sig. Har även skopa,gallergrindar och hydrauliskt flak till den. Skicka ett pm i så fall.
axwell skrev:ryared skrev:Skulle också velat ha hydraulisk vinkling på plogen. Men gud villka priser 30 loppor. Har haft elvinkling förut men jag tänkte nu när jag skall ha ett blad som är 186 cm så ville jag ha lite kraftigare grejor. Men det får duga, men är det någon som har bättre pris någonstans så är det bar att lägga upp. Jag menar kranmans elekrohydrauliska rasmstyrning kostade 6 000 så det är ju lite skillnad.
Är du inte nöjd med "elvinklingen", tror du att hydraulik skulle vara bättre?
Funderar så smått att ersätta min hydraulvinkling med en elvinsch, dvs en som går ut/in resp in/ut beroende på rotationsriktning. 8-10 mm skotlina borde hålla.
Anledningen är att hydrauliken inte orkar hålla emot när det blir lite kraftigare snövallar, större hydraulcylinder skulle kanske hjälpa men då krävs det chockventiler för att inte fördärva hela hydralsystemet.
Hur fungerar din elvinkling rent tekniskt?
ryared skrev:Fick ett bra pris av säljaren på moose hydraulsystem. Och han sa att det hydruliska var mycket starkare än warns pivot elsystem. Vilket märke har du på ditt?