Före och efter jobbet

Hälare på blocket...

23 inlägg 7831 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hälare på blocket...

M_M  
#23635 Jag har satt ut en annons på blocket där jag önskar köpa en arbetsfyrhjuling. En kille som svarat vill sälja en oreggad Honda. På förekommen anledning frågar jag varför den är oreggad, då svarar han att han köpt den så av en bonde. En tid efter inköpet förlorar han startnyckeln, och vänder sej till Honda Sverige för att beställa en ny. Dom frågar naturligtvis efter chassienumret på maskinen, och då visar det sej att den är anmäld stulen!
Med vetskap om detta faktum vill killen alltså kränga fyrhjulingen vidare till mej!
Sorgligt!
😡



   TS
Elmia
Användarvisningsbild
MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23647 Skrämmande...

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23676 Tycker du ska polisanmäla kille.

Avatar Fallback
M_M  
#23677 Polisanmälan är redan gjord! 😈
Men det enda polisen har att gå på är ett IP-nummer...

   TS
Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23750 Kan berätta en annan historia om en fyrhjuling.

En bekant köpte en som inte kunde registreras. Förre ägaren hade blivit av med den och fått ut en ny på försäkringen. Efter ett tag hade han hittat den i ett skjul där den inte skulle stått. Någon som använt den hade ställt den på fel plats. Den maskinen har vi fått betala med våra försäkringsavgifter. 😡

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23758 Är inte han skyldig att anmäla detta till försäckringsbolaget?

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23760 Glöm bara inte govänner, att köp i god tro inte gör att du får behålla en stulen sak längre. Kolla extra noga!

Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23777 Skitsvårt o veta om nåt är stulet eller inte.
Det enda man kan gå opå är summan ofta eftersom inte alla grejer är i register eller anmäls över huvudtaget.

Låter det för billigt är det ofta just det.

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24116 låter ju helt sjukt, men tyvärr kanske något man får vänja sig vid..
men tänk att folk inte kan skilja på mitt / ditt längre ? det har ju förövrigt varit väldans poppis att stjäla sk. x-enon belysning av alla typer av maskiner ... men för ett tag sedan stod det att läsa i den lokala pressen att det gjorts inbrott i skördare där även datorerna stulits ???

det har utvecklats till någon typ av beställningsjobb :shock:

Avatar Fallback
M_M  
#24119 Finns så mycket sjukt folk där ute...
Strax före jul (om jag inte minns fel) så gjordes det inbrott i en grävmaskin som stod uppställd i ett grustag i Hjältanstorp lite söder om Stöde. Stereon och diverse verktyg stals. Inte nog med det så tjuvkopplades grävaren, gasen spärrades med en diskborste(!) och maskinen kördes ut för en brant slänt.

   TS
Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24140 ja nu snackar vi seriös skadegörelse.. hur många "moppegrabbar" lyckas med att göra en sån gärning , ? och sedan att det stjäls vitala delar ur en modern skördare? , det måste ju vara beställningsjobb , jag har blivit av med xenon lampor 2ggr på cat grävarn och andra gången hade dom brytit upp locken på styrenheterna och bara tagigt innanmätet utan att kapa den optiska kabeln , bara för att jag försvårat montaget maximalt :shock: dessa vet vad dom håller på med . åhhh! jag blir så förbannad....men det värsta är att det börjar stjälas delar av nyare maskiner , som datorer , gripar, o.s.v .. helvete på ren svenska!!

helt klart är det ju riktiga PUNDARE som håller i verksamheten! men det som skrämmer mig mest är kunderna , ?? vem köper en grip med "kapade slangar" ?? eller till ett oskäligt lågt pris ..det väcker en hel del tankar

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24154 En kompis har en gamal grävmaskin.
Den var dom och snodde grejer från, lite rostiga verktyg och så. Dessuton hade dom gjort jobb på att skruva loss arbetslampan, som var rostig och inte hade fungerat så länge som dom hade haft maskinen i sin ägo, 5- 10 år eller så....
Man får nog vara skapligt påtänd för att tro att man ska göra grova pengar på det...

Avatar Fallback
Ernst  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24184 Zixten, var det inte i dina trakter (Ambjörnarp tror jag) man försökte stjäla kabel för några år sedan?

Kanske bara var en skröna, men det skulle ha varit en högspänningsledning som låg på marken efter Gudrun som dom klippte i med en bultsax. Det enda som hittades var en bränd bultsax på platsen.

Hur var det, var det bara en skröna?

Användarvisningsbild
Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24224
Ernst skrev:Zixten, var det inte i dina trakter (Ambjörnarp tror jag) man försökte stjäla kabel för några år sedan?

Kanske bara var en skröna, men det skulle ha varit en högspänningsledning som låg på marken efter Gudrun som dom klippte i med en bultsax. Det enda som hittades var en bränd bultsax på platsen.

Hur var det, var det bara en skröna?


Det är sant, Har inte sett det med egna ögon, med det var bild i tidningen på en fastsvetsad bultsax i en provisoriskt utlagd elkabel.
Vet inte vad som hände den stackaren som höll i bultaxen, om han överlevde eller inte. Har i alla fall inte hört att dom hittat någon grillad döing i skogarna... :lol:

Användarvisningsbild
Defender  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#24228 Dom hittade honom i en lägenhet i göteborg några dagar senar, tydligen hade han klarat stöten. Hans polare hade släppat hem honom men inte vågat ta med honom till lasarettet.

Han var stendöd när dom hittade honom, men hade tydligen vart sönderbränd.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).