Skogsröjning

STIHL X-FIT RÖJSELE

49 inlägg 30996 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT RÖJSELE

Axl  
#143723
Huggarn skrev:Läste på silvitec att Baggen selen inte tillverkas längre! skulle visst komma nån ny! sen om man inte får belastningen på höften så har man spännt axelbanden för mycket! släpp lite på axelbanden så blir det bättre! inställningen på selen är skillnaden mellan succe o fiasko! bara att prova sig fram med små justeringar!


Problemet är ju att selarna är så små att det inte går att släppa så mycket på axelbanden att man får ner vikten på höften. Om jag släpper så mycket som jag skulle vilja så får jag spännena över nyckelbenen.

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT RÖJSELE

SkogsGotte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#143724 en annan sak med x-fitselen är att det samlas sanslöst mycket barr bak i ryggen :S

Avatar Fallback

Re: STIHL X-FIT RÖJSELE

BM 35  
#236650 Har gått och funderat på att skriva här,,,har xfitt selen när jag röjer men vatten påsen bak rev jag ut för det är bara skit vattnet som blir kvar blir dåligt svårt att tömma den helt,,så jag stoppade dit en 3liters oljedunk som stihl har som jag har bensin i,, och en petare med vatten på sidan om men fickan som dunken sitter i spricker. Finns det inga selar som håller och är gjord för Yrkesmän? Har provat Husq balans xt eller vad den heter och fick inflammation i nackmusklerna :shock: Den är ju så svår att ställa in så den passar och mig passar den inte,,,X-fit selen är ju som en liten ryggsäck bara att dra åt midjebältet och sen axelremmarna så sitter den perfekt

Användarvisningsbild

Re: STIHL X-FIT RÖJSELE

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353878 Har moddat lite med min X-fit sele. Förlängt axelremmarna ca 12 cm, satt på en rem på väster sidas höftbälte, för att hänga filmall, kombiverktyg samt en beskärningssåg för dubbeltoppar m.m.

Själva vattenmunstycket har jag aldrig kommit överens med och har haft problem med att fått fram vatten, så idag köpte jag äntligen Camelbacks originalmunstycke + vinkel och monterade det på slangen. Stor skillnad, nu får jag ju fram vatten när jag suger i munstycket. :grin:
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).