Motorsåg och handhållet

Jula Motorsåg, Meec 46cc

353 inlägg 207531 visningar 46 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

JensSkoog  
#235441 Holler m axwell i det. Har skruvat på mycket olikt, där det stått 2,5% eller 3% och körd det på Stihls sågbenzin - aldrig no problem. Men, om det er riktigt gammla, slitna saker, så har jag i lite extra tvåtaktsolja. Men din såg är aldels ny, så det borde funka bra.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Hema  
#235560 Vet inte om denna vart postad innan, men här har vi säkerhetsbrister på sågen med kastskyddet som inte fungerar tillfredsställande. Den automatiska kedjebromsen löser inte ut regelbundet vid kast. http://www.jula.se/fel-pa-motorsag/

Användarvisningsbild

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235645 Användaren ska kontrollera funktionen?

Då vill det till att användaren vet hur det ska fungera.

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Hema  
#235655 Kanske är precis så som någon misstänkte att när sågen blir riktigt varm tappar plasten sina egenskaper och detta riskerar göra kedjebromsen osäker.

Användarvisningsbild

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

totte  
#235677 För min del skulle jag aldrig lita på att en sån såg är säker. Det är så dåliga material och illa byggt så vad som helst kan gå i bitar när som helst.

Användarvisningsbild

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

machonisti  
#235683
totte skrev:För min del skulle jag aldrig lita på att en sån såg är säker. Det är så dåliga material och illa byggt så vad som helst kan gå i bitar när som helst.

Kanske nåt för självmordsbombare :lol:

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Torparnicke  
#235719 Sågen jag köpte för 500Kr i vintras hade nämnda fel på kedjebromsen. Det "löste inte ut", märkte det direkt innan jag ens testade sågen. Fick ett nytt på Jula. Den sågen som fått plastkåpan med bromsen deformerad var av den äldre grå modellen. Fast den nyare svarta verkar ha lika eländig plast den också.

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Sune77  
#235739
Torparnicke skrev:Sågen jag köpte för 500Kr i vintras hade nämnda fel på kedjebromsen. Det "löste inte ut", märkte det direkt innan jag ens testade sågen. Fick ett nytt på Jula. Den sågen som fått plastkåpan med bromsen deformerad var av den äldre grå modellen. Fast den nyare svarta verkar ha lika eländig plast den också.


Körde i flera år med den grå modellen och märkte aldrig något sådant ändå testade jag efter varje genomgång, Var säkert 50/50 med det med vissa fungerar andra inte.
Nu efter strax över 900 kubik gav den upp på grund av att min kollega backade över den med rottnen :roll:
Så jag får hitta en annan lågpris såg som man kan ha på flaket i pickupen som dom som inte kan skilja på ditt och mitt låter bli klurar på mucolloch.

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Hema  
#235746 Var på Jula idag och kollade på Meecsågen. Jämfört med övriga så såg den inte mycket ut för välden. Folk som håller till i skogen och vet hur grejerna ska vara, kan ju inte ens överväga sågen, men jag är väl fördomsfull. McCulloch verkar betydligt mycket bättre o Jula hade en för ca 1500:-

Passade på o klämde lite på Jonsereds nya CS2253WH, kändes kompakt o fin. Tyckte det var konstigt att ha 1500:- rea på en ny modell, sedan var den visst utgående ur sortimentet vid närmare granskning.

Men ni som vill ha billiga sågar för att det inte ska svida så mycket när ni blir bestulna. Går inte hotellen med på att införa sågen på hotellet om man har den i en plastväska? Eller om man skulle kunna ha den i deras förråd eller så? Verkar onekligen knepigt.

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Nolltax AB  
#235747 Checkat in ett antal gång på diverse hotell med ryggsäck på rygg.
Aldrig visiterad blivit.
Så motorsåg i ryggsäck känns som en möjlighet vid övernattning på hotell.
Fast personligen hade jag lämnat sågen i skuffen. Så kär är jag inte i den....

-Jag behöver ett dubbelrum. Jag å sågen min.....

Fila på kedjan kan man ju göra dagen efter.....

Användarvisningsbild

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235748 Är det denna?
skogsbilder/image_page.php?album_id=3&image_id=7998
http://www.jula.se/media/pdf/product/Pr ... 130208.pdf
http://www.jonsered.com/se/chainsaws/cs-2253-wh/

I så fall är det nog nåt fel nånstans.
Den borde inte vara utgående...

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Hema  
#235749 Mange de kanske ändrar sortimentet, därför utgår den ur Julas sortiment på samma sätt som att de slutar sälja Wetterlings yxor. Svensson vill inte betala för bra grejer.

Japp CS2253WH för 7500:-inkl med handvärme är inte helt fel känns det som, men tyvärr har jag redan 2 sågar och en uppsjö annat att lägga pengarna på. Såvida inte någon är riktigt sugen på en Jonsered 2141:a -05:a

Användarvisningsbild

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

JensSkoog  
#235751 Sälger dom J.red på Jula! Det blir vell dödskysset for en bra såg??

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

Blivande snickare  
#235768
Tufft när det är filmar svärdet medan han kvistar! B-) \m/

Avatar Fallback

Re: Meec 46cc Motorsåg på Jula

axwell  
#235775 http://www.jula.se/motorsag-cs2253wh-50cc-721208

Utgående !

JensSkoog skrev:Sälger dom J.red på Jula! Det blir vell dödskysset for en bra såg??

Kan det vara så att fler anser att Jula sänker Jonsereds status?
Återstår att se om Jula får ha kvar Jonsered.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).