Skördare

Ponsse Beaver c33

11 inlägg 5203 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ponsse Beaver c33

tullan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11556 Hur är den att gallra med? Hur är sikten framåt tänkte jag mest på. På bild ser kranstolpen och foten rätt bred och skymmande ut plus att den sitter långt fram så man kan väl inte se nå vidare framför maskinen. Svårt att titta runt stolpen oxå när den är så långt från hytten...eller har jag fel? Ni som kör nån kan väl skriva hur ni tycker den är



   TS
Användarvisningsbild

Re: Ponsse Beaver c33

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#11559 Går nog betydligt mycket bättre att gallra med en kranen än den "gamla" rackaren. HN125,kan den heta så?


tullan skrev:Hur är den att gallra med? Hur är sikten framåt tänkte jag mest på. På bild ser kranstolpen och foten rätt bred och skymmande ut plus att den sitter långt fram så man kan väl inte se nå vidare framför maskinen. Svårt att titta runt stolpen oxå när den är så långt från hytten...eller har jag fel? Ni som kör nån kan väl skriva hur ni tycker den är

Avatar Fallback
Ponsse dual  
#11576 Jag har ensast kört beaver me c33 kran ett par gånger o då var de i slutavverkning men ja tycker inte att kranen skymmer sikten så värst mycket. Men jag tycker att det är en jäkligt fin maskin.

Användarvisningsbild
Skog  
#11621 Känner en som har en rätt ny Beaver med C 33 kran och H53 aggregat med de mindre matarvallsmotorena den går vädigt fint, klipper iväg rejält helt klart i stil med JD 754 , Jag har testat C 33 an bara på Ergon och den uppför ju sig som vilken pararellkran som helst, Det är nog bara en fråga om övning att lära sig köra den i gallring :)

Avatar Fallback
Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#17660 Får ut en på demo i morgon :)

Avatar Fallback
Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23138 står en ny sån vid kojan på måndag morgon :D

Användarvisningsbild
Fredrik Reuter  
#23139
Henrik86 skrev:står en ny sån vid kojan på måndag morgon :D


Hej,
Va skoj, längtar du till måndag nu då? :D
Då får du allt försöka ta några kort på den nya och lägga upp här sen + berätta lite mer om hur spakningen av den nya går!

Avatar Fallback
Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23173 Ja det blir då int några problem att kliva upp i morgon bitti alla fall
Ja ska försöka komma ihåg att ta med kameran

Avatar Fallback
valmet 901  
#23218
Henrik86 skrev:står en ny sån vid kojan på måndag morgon :D
såg den på trailern i lördas man blir ju lite avis :D

Avatar Fallback
Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23255 ja Chefen var och hämtade den i gnarp då[/quote]

Avatar Fallback
Henrik86  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#23569 Har lagt upp några bilder på maskinen i fotoalbumet

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).