Logistik, Transport

Flyttbara vägbommar

6 inlägg 4811 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Flyttbara vägbommar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235616 Nu finns det tydligen flyttbara vägbommar att tillgå. Kan kanske bli ett sätt att hålla dieseltjuvar borta från skogsmaskinerna? http://www.lantbruk.com/skog/mobil-bom-skruvas-fast
/Niklas



   TS
Avatar Fallback

Re: Flyttbara vägbommar

ÅsaNisse  
#235631 Vadå hålla diseltjuvar borta? Dom bara flyttar väl på bommen. Den är ju flyttbar. Den signalerar ju att här finns något intressant.

Användarvisningsbild

Re: Flyttbara vägbommar

Camwood  
#235633 Kan en skogsentreprenör stänga av skogsvägar för att han ska skydda sin utrustning ? Tveksamt :???: Ägaren till vägen kan ju det naturligsvis men varför skulle den köpa en flyttbar!

Användarvisningsbild

Re: Flyttbara vägbommar

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235647 Den flyttbara bommen behöver ju vara rätt tung, så att det krävs lastmaskin eller dylikt för att flytta den. Annars är det ju ointressant.

Självfallet måste entreprenören sätta upp bommen i samråd med markägaren.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Flyttbara vägbommar

roten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#235662 Problemet är ju att dom lata tjuvarna har hur mycket energi som helst då det gäller att bära bort grejer och bränsle. Han som körde grävaren då min väg gjordes blev av med diesel i ett tidigt skede innan vägen dög att köra bil på. Dom hade burit dunkar 1 km.

Användarvisningsbild

Re: Flyttbara vägbommar

towes  
#235665
ÅsaNisse skrev:Vadå hålla diseltjuvar borta? Dom bara flyttar väl på bommen. Den är ju flyttbar. Den signalerar ju att här finns något intressant.

Det kanske blir en marknad med stulna bommar på Blocket framöver.
Stjäl dieseln och ta med bommen på köpet. :smile:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar