Traktorn i skogen

Zetor 6945

6 inlägg 8172 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Zetor 6945

tracktoralex  
#234654 Hej jag har tittat på en zetor och den verkade bra i skicket och allt sånt.

Är dem bra till skogen ??

Hur är dem allmänt??? Berätta vad ni använder dem till.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Zetor 6945

Åke Nilsson  
#234660 Hej !
Dom är väl inte så bekväm i hytten...
Skulle hellre se efter en 8145.

Vi har själva en Ursus 385 4wd -78 i skogen.
Ser ut som ny med bukplåtar ända upp till ramen.
Skillnaden mellan zetor och Ursus är att dörrarna öppnas bakåt = modernt i Ursus.

Traktormodellerna börjar vara lite ålderstigen..
Vet inte om du ska ha lastare på den ?
Kolla om det är servosyrning eller Hydrostat.
Hydrostaten går lätt även vid låga motorvarv.

Avatar Fallback

Re: Zetor 6945

zetor 6711  
#234729 hej.
jag har en zetor 6911(bakhjulsdriven enda skillnaden mellan 6911/6945) som jag plogar snö och kör lite ved med är otroligt nöjd med den fördelar:slitstark o enkel,bra hytt,stora bakdäck,enkel att skruva,många olika hastigheter på kraftuutaget,kompressor,prisvärda,bränslesnåla.
nackdelar:går sakta efter vägen!!(26-30km/h)
saker som brukar krångla är bromsarna men dom är enkla att fixa,servostyrningen börjar dra lite åt ett visst håll,matarpumpen läcker,man kan få i två växlar samtidigt tar 10 minuter att fixa när du gjort det en gång.helt enkelt en mycket bra traktor :smile: som tyvärr brukar få lite dåligt rykte bara för att det kommer från öst :x kolla så den är bra i skick,hur många timmar den gått

Avatar Fallback

Re: Zetor 6945

tracktoralex  
#234824 Det är nog servo på den tror jag. Det är inte lastare på denna. Den har gått 1500 timmar så Handbromsen tog otroligt bra med lass där bak på backe"!!!! den ena a bromsen funkar bra men den andra börjar sjuta när man tar i.

   TS
Avatar Fallback

Re: Zetor 6945

zetor 6711  
#234907 jo det är servo och om den bara gått 1500 timmar och är i bra skick och till rätt pris ska du köpa den!

Avatar Fallback

Re: Zetor 6945

tracktoralex  
#234924 Innan idag så ringde jag på den och var den prrecic såld 😡 😡

Man blir bara så arg när sånt händer :cry:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).