Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Husqvarna reservdelspriser - kilrem

19 inlägg 23397 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna reservdelspriser - kilrem

tallen100  
#233984
JensSkoog skrev:Är det så att smålänningar er snåla? Visst jag inte. Har mötts med non, och dom va aldels inte snåla! Tvärt om!


Det kanske var någon inflyttad :wink: :lol:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna reservdelspriser - kilrem

haggloader  
#233998
tallen100 skrev:Det är billigt, har en Murray traktormodell å till den kostar klippremmen ca femhundra.


Vad är det för storlek och årsmodell? Har den gått bra?

Jag har själv en 12 hk Canadiana med IC motor och som är 25 år gammal. Den går riktigt bra och jag har bytt lite remmar, batteri och däck genom åren. Dock fungerar inte generatorn längre.

När jag köpte maskinen tittade vi också på Murray.

Jag betalade 875 kr för en originalrem.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna reservdelspriser - kilrem

tallen100  
#234008 Tror det är en 96a haft den i fjorton år skulle ja tro. har gått mycket bra, en 12hk B&S I/C motor. Tror traktorn heter 12/38? ska titta imorgon...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna reservdelspriser - kilrem

machonisti  
#234009 Originalremmen monterades 17.30 idag fast det är söndag. Knivarna snurrade fint och friserade mattan som man kan önska.
Efter 20 meter hoppade remmen av. Min ilskna tanke var att försäljaren klått mig på 50 € för en rem som inte passade till stigan.
Lade mig i grönskan för att okulärbesiktiga problemet. Nåja sammanträffanden äro möjliga t.o.m på söndagar. En kvist som växt ned i den nu på en tid oklippta mattan hade sökt sig mellan rem och skiva och helt sonika lett av remmen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).