Traktorn i skogen

Zetor 7045

2 inlägg 4607 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Zetor 7045

tracktoralex  
#233505 Hade tänkt att titta på en 7045. Hur är dem i skogen och på lantbruket??? Vad bör man tänka på ???

Vad brukar ni använda dem till??

Skriv vad ni vill om dem. :grin: :?:



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Zetor 7045

hala  
#233521 Titta rent allmänt på skicket, läckage mm. Bromsarna är en svag punkt. Har för mig att växellådan kunde låsa sig men har också för mig att detta byggdes bort med en fabrikssats. Mycket kraftigt byggd traktor med oförtjänt dåligt rykte. Den kan repareras utan specialverktyg och reservdelarna är mycket billiga särskilt om man köper från ATP Motor. Zetor-motorn hatar att gå snällt utan måste belastas maximalt då och då så att inte kolvringarna "fastnar" (som många andra traktormotorer) men om detta skett upptäcker Du om Du känner så att den inte blåser onormalt i vevhus-ventilationen.
Jag är inne på min andra Zetor (4340) och använder den till allt från plogning till skogen. 7045 har relativt lågt oljeflöde men pumpen kan uppgraderas till ca 40 l.
Det finns ett Zetor-forum
http://www.zetorworld.com/cgi-bin/x-forum.cgi
Där du finner väldigt mycket information. Sök på 7045.

Hazze

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).