Motorsåg och handhållet

Vart hitta vibrationsdämpare- Partner

3 inlägg 3587 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vart hitta vibrationsdämpare- Partner

ljungqvist86  
#233348 Hej,

Har en partner 351 , säkert en 10 år gammal som har en trasig vibrationsdämpare i form av en fjäder som sitter mellan cylinder och handtag.

Vet någon vart jag kan hitta sådana fjädrar? Är det speciellt för partner eller kör andra märken liknande dämpning också? man kanske kan ta vilken fjäder som helst som passar med lite modifikation?

Bor i Uppsala så gärna i närheten här alt. en bra sida på nätet vore fint!
Var inne på skogsverktyg.se och hittade ett vibrationsdämpar kit med alla fjädrar i men de skulle inte finnas i lager fören den 30/9.

/Andreas



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vart hitta vibrationsdämpare- Partner

Nonkan  
#233358 Det kitet är en av de vanligare reservdelarna till Partner. I stort sett alla Husqvarna-handlare borde ha det på hyllan

Skogsverktyg.se verkar inte sälja några originaldelar iaf då de inte har kitet tillgängligt på länge.

En vanlig fjäder/hemmabygge ska du inte använda, avvibreringen är en viktig punkt i säkerheten. Alla fjädrar i kitet ska bytas samtidigt.

Kolla med SÅMA, enklast är nog att ringa. Artikelnumret på kitet är 545 00 60-36, finns iaf tillgängligt på Husqvarnas centrallager och bör kosta lite över en hundring.

Avatar Fallback

Re: Vart hitta vibrationsdämpare- Partner

ljungqvist86  
#233399 Tackar! Ska ringa SÅÅMA, om inte dom har så knatar jag in till annan hva återförsäljare

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).