Motorsåg och handhållet

Sågkedjeolja Stihl SynthPlus

3 inlägg 3745 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågkedjeolja Stihl SynthPlus

Rollomatic  
#221410 Har alltid använt mineralolja i mina sågar då det är svårslaget. Fick för ett tag sedan med en dunk med Stihl SynthPlus i samband med motorsågsköp. Har ingen erfarenhet av den oljan och har lite svårt att hitta data om vad den egentligen består av. Klarar jobb ned till -20 enligt Stihl men har begränsad hållbarhet (7 år). Den luktar också helt annorlunda än vanlig mineralolja. Prismässigt ungefär samma som mineral.

Kan tillägga att min lokala Stihl-handlare inte har SynthPlus på hyllan utan säljer mineralolja från en annan tillverkare.

Tacksam för tips och åsikter.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Sågkedjeolja Stihl SynthPlus

JensSkoog  
#233070 Sitter och tittar på obesvarade innlegg. Kør bara med Stihl Synth plus på mina såger. Enligt min erfaring er det besta kedoljen jag har provat, vinter som sommar. Verste er den vegtabilske miljøoljan dom lurade på mig før non år siden. Jobba hårdt før å få den ut av oljepumpan da den klibbade till alt.
Merkligt at en Stihlforhandlar inte har den. Har han specialavtale med non annan leverandør.

Avatar Fallback

Re: Sågkedjeolja Stihl SynthPlus

Traktorkalle  
#233319 Hej
Kan bara hålla med, bästa oljan o det enda jag använder numera!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).