Arbetskläder för skogen

Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

15 inlägg 19015 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

huggarn7  
#232894 Hade tänkt köpa ett par nya huggarkängor. Har varit och kollat lite på Husqvarnas och stihls. Jag fastnade för stihls nya Ranger GTX. Dom var otrolig sköna och ganska så lätta också. Tänkte kolla om någon har erfarenhet av dessa kängor. Och vad tycker ni?

Här är en länk

http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Per ... g/Skyddsstövlar-kängor-och-arbetsskor/22263-1624/Läderkänga-RANGER-GTX.aspx



   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

JensSkoog  
#232896 Dom er besta støvlerna du kan få. Oerhørd lette på foten, och stødiga. Snålade 250 kronor och køpte Stihls Comfort, mens min kamrat køpte GTX - Ångrar at jag inte gjorde som han. Comfort er mycket bra, men nær jag provade hans GTX kjende jag hur foten letnade och pustade.
Senast redigerad av JensSkoog tis 06 aug 2013, 15:06, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

Blivande snickare  
#232897 http://www.stihl.se/STIHL-produkter/Per ... R-GTX.aspx

Fixade länken :smile:

Vad menas med "självrengörande sula"? :???:

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

JensSkoog  
#232898 Sporen i sulerna er fresad/gjutna på et slikt sett at skiten inte fastnar så enkelt, och om det kommer skit i dom så lossnar den nær man går. Sekert no spec med materialet ochså, men jag tror formen på sporen er viktigste faktoren.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

Blivande snickare  
#232899 Okej är nog säkert nåt sånt, eller kanske dom hoppar in i tvättmaskinen av sig själv ;)

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

JensSkoog  
#232900
Blivande snickare skrev:Okej är nog säkert nåt sånt, eller kanske dom hoppar in i tvättmaskinen av sig själv ;)

Enligt min fru så hoppar mina huggarkleder och slikt bort från tvettmaskinen - dom har eget liv och vill gerna fortsette med det.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

Blivande snickare  
#232901 :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232906 Har också Stihl Ranger men utan GoreTex, snålade in på det vilket kanske var dumt. Håller med om att de är sköna och inte så tunga.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

huggarn7  
#232921 Tack för er tid och era svar :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

svampbob  
#232923 Jag har också ett par GTX jag provade många olika kängor innan jag hittade dessa och då blev det äntligen affär. Har inte använt dom så många dagar ännu men har upptäckt att dom blir ännu skönare ingångna.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

Wester  
#233081 Har haft ett par GTX sedan 2010 och tycker de är mycket bra.
Kängan har en ganska bred läst som passar mig.
Jag tycker att de är så sköna att jag gärna tar dem både när jag kör MC och när jag jagar.
Det är ett rätt bra betyg, det är trots allt en skyddskänga.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

hakans  
#233083 hallå jag har nyligen köpt Haix preotector pro s2
dom känns bra men liite styva ännu,
bara dom blir använda så ska de nog bli riktigt sköna :)


http://www.uittokalusto.fi/haix-protector-pro-s2-viiltosuojakengat.html

Användarvisningsbild

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

JensSkoog  
#233093
hakans skrev:hallå jag har nyligen köpt Haix preotector pro s2
dom känns bra men liite styva ännu,
bara dom blir använda så ska de nog bli riktigt sköna :)


http://www.uittokalusto.fi/haix-protector-pro-s2-viiltosuojakengat.html

Har dom bred läst? Mina føter er som pingisracketer, så om kängorna er smala kjens det som det tar eld i føterne. Ser ut som dom er høga med god stød for leggen. Prisen ser ju inte galen ut, men jag vet inte vad dom skulle kosta i Norge.

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

hakans  
#233118 Nää de är nog smal läst

Avatar Fallback

Re: Huggarkängor, Stihl Ranger GTX?

hedenfeldt  
#233126 Hej,

Har själv använt Stihl Ranger. Inte GTX utan snålversionen (Man är ju smålänning :wink: ). Är mycket nöjd med dessa oxå, lätta och bekväma. Har dock haft lite problem med att de blir fuktiga innifrån och ut om jag jobbar många dagar i sträck så att de inte får chans att torka riktigt. Men det händer inte så ofta. I övrigt tar jag gärna dem på fötterna när jag går på skogspromenad eller en runda på ATV:n då jag finner dem väldigt sköna.
Får nog dock bli en uppgradering till GTX med goretex framöver.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).