Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Funderingar om Terri

24 inlägg 18373 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

Jonathan maskiner  
#200770 Hur fungerar illern? Sitter motor och drivhjul fram eller bara drivhjulen? Tänkte om det går att få fram en mekanisk drift till vagnen. Har du byggt till någon midjestyrning eller för visst är det styrbroms på den? Intressant maskin men jag är lite tveksam till framkomligheten i snö.
Fint bygge iallafall och förmodligen betydligt billigare än en terri med hytt.
Mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

sveakatten  
#200825 Motor och drivhjul sitter bak. Mekanisk drivning av kärran, med en växellåda till något fyrhjuls drivet möjligen, men det är trångt. Ja jag har midjestyrning, det blir skillnad som natt och dag. Men jag har gjort midjestyrningen väldigt enkelt, endast satt dit kolvar igentligen. Snö, jag har ca 40cm nu och det är inga problem med sommar banden som sitter på.(har vinterband men då blir den bredare) Den här är ju lite bredare än en terri (160cm) på gott och ont.

Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

Jonathan maskiner  
#223585 Denna måste vara/måste varit en bra affär. Hade jag haft råd hade jag definitivt tagit släpen och tittat närmare på den. Modellen 2040 har hydrostatisk drift samt en större motor. Denna verkar dessutom ha trippelboggi.

   TS
Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

Jonathan maskiner  
#224272 Hur är det med övriga Terri-intresserade? Någon som slagit till och köpt någon?

   TS
Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

skogsterri  
#232778 Hej! Jag köpte min 2020D i dec. Riktigt nöjd med köpet!

Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#233892 Här i vår by finns en skördarvagn till Teri.
Egen motor med kran och engreppare om jag mins rätt.
Tror den är ett bygge från Teri.
Den var vart fall till salu tidigare.

Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

skogsterri  
#234035
Famag skrev:Här i vår by finns en skördarvagn till Teri.
Egen motor med kran och engreppare om jag mins rätt.
Tror den är ett bygge från Teri.
Den var vart fall till salu tidigare.


Jag har sett att det fanns som tillbehör tidigare. Vet du om den fortfarande finns tillsalu?

Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#234182 Ja det är den nog.

Avatar Fallback

Re: Funderingar om Terri

skogsterri  
#235818 Har kört några dagar nu sedan sist man skrev, kommit fram till slutsatsen att Terrin står mer i verkstaden än ute i skogen.

Just nu är det mer reparationer av gamla skador som tidigare ägare svetsat dåligt.

Men annars går det riktigt bra. :grin:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).