Traktorn i skogen

Traktor köp

33 inlägg 23248 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Traktor köp

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232017 Valmeten är mer "färdig" skogstraktor men det är många som är ute efter sådana så
priserna står rätt så högt. Fiat är krångliga att bygga om till vändbar förarplats för
tanken sitter ju där bak. Det såldes en del nya färdig ombyggda så det finns begagnade
till salu ibland. Jag kör själv "pizzatraktorer" för det är andra begagnatpriser på dom.
Om bara traktorn får kosta 150 tusen så har du mycket att välja på.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Traktor köp

rikard_e  
#232020 Valmet 505-605 är en helt annorlunda traktor än 205-455 traktorerna.

Hytterna är väldigt små i 205-455, där kan du bara vrida stolen en kvartsvarv.

Sen är 205-455 väldigt smidiga traktorer som säkert är trevliga i skogen förutom sittställningen.


Huggarvagn i riktigt bra kvalité är väl Patu/Kesla (har en själv) Moheda, Mowi, patruuna finns massor med vagnar.

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

tracktoralex  
#232026 Jag har varit och tittat på den och den såg fin och ut men det fanns två problem. Lagerna i framaxlen var helt slut och det måste bytas och kopplingen behöver snart bytas för den var helt in skruvad men gick fint i låda och motor fast at den har gått 9000 timmar. Den var renoverad i motor för 40 tusen vid 6000timmar. det var lite små pyssel på en med med så är det på alla. Ska fundera lite på det. :???:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Traktor köp

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#232038
Bild


http://www.blocket.se/jonkoping/New_Hol ... ca=1_8&w=3

För 150 tusen och därikring finns det mkt intressant på marknaden, köparens marknad.
Jag föreslår med klädsam ödmjukhet att man bör ha kollat in en New Holland
från 1994 eller nyare innan man köper nånting, 1994 därför att då går de 40kmh
och det är iaf för mig helt nödvändigt.
En sån TL90 som i annonsen är en mkt bra allroundtraktor med vändlåda/kopplingsfri
framback mm skoj utrustning i de flesta fall.
Rymligaste hytten i klassen är åxå intressant för skogsfantasterna.
Kraftig hydraulik så man klarar de allra flesta behoven utan extrapump osv är ju bra.

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

rikard_e  
#232093 Vad är det för pris på 805:an?

skulle inte ge mycket för den.




Förslag att köpa New holland från Slurfi?! Hade jag aldrig kunnat tänka mig :wink:


Såg att Gunnars maskiner i Falköping hade en fin TL80 skogsutrustad!

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

tracktoralex  
#232113 Den var typ gratis nästan 60 tusen kronor. Då tycket jag att det är värt att lägga pengar på traktorn och leva upp den igen :grin:

Ska se om kan låna en verkstad för min är helt nerriven för att det ska byggas nytt :grin:

   TS
Avatar Fallback

Re: Traktor köp

rikard_e  
#232117 Då hade jag inte ens tvekat :wink:

Bara köp köp köp!

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

jojjehuss  
#232122
rikard_e skrev:Valmet 505-605 är en helt annorlunda traktor än 205-455 traktorerna.

Hytterna är väldigt små i 205-455, där kan du bara vrida stolen en kvartsvarv.

Sen är 205-455 väldigt smidiga traktorer som säkert är trevliga i skogen förutom sittställningen.


Huggarvagn i riktigt bra kvalité är väl Patu/Kesla (har en själv) Moheda, Mowi, patruuna finns massor med vagnar.


Känner mig kränkt att du inte räknar in Valmet 555 i gänget...Men kanske är ovanlig? :oops:

Användarvisningsbild

Re: Traktor köp

stegmaster  
#232130
jojjehuss skrev:
rikard_e skrev:Valmet 505-605 är en helt annorlunda traktor än 205-455 traktorerna.

Hytterna är väldigt små i 205-455, där kan du bara vrida stolen en kvartsvarv.

Sen är 205-455 väldigt smidiga traktorer som säkert är trevliga i skogen förutom sittställningen.


Huggarvagn i riktigt bra kvalité är väl Patu/Kesla (har en själv) Moheda, Mowi, patruuna finns massor med vagnar.


Känner mig kränkt att du inte räknar in Valmet 555 i gänget...Men kanske är ovanlig? :oops:

I vilket gäng?? Den tilhör ju samma gäng som 205-455 i så fall.
Den större hytten börjar med 505- och 655-

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

rikard_e  
#232143
jojjehuss skrev:
rikard_e skrev:Valmet 505-605 är en helt annorlunda traktor än 205-455 traktorerna.

Hytterna är väldigt små i 205-455, där kan du bara vrida stolen en kvartsvarv.

Sen är 205-455 väldigt smidiga traktorer som säkert är trevliga i skogen förutom sittställningen.


Huggarvagn i riktigt bra kvalité är väl Patu/Kesla (har en själv) Moheda, Mowi, patruuna finns massor med vagnar.


Känner mig kränkt att du inte räknar in Valmet 555 i gänget...Men kanske är ovanlig? :oops:


Nä bara jag som glömde bort denna modell, ursäktar för denna miss. :wink:

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

jojjehuss  
#232178
stegmaster skrev:
jojjehuss skrev:
rikard_e skrev:Valmet 505-605 är en helt annorlunda traktor än 205-455 traktorerna.

Hytterna är väldigt små i 205-455, där kan du bara vrida stolen en kvartsvarv.

Sen är 205-455 väldigt smidiga traktorer som säkert är trevliga i skogen förutom sittställningen.


Huggarvagn i riktigt bra kvalité är väl Patu/Kesla (har en själv) Moheda, Mowi, patruuna finns massor med vagnar.


Känner mig kränkt att du inte räknar in Valmet 555 i gänget...Men kanske är ovanlig? :oops:

I vilket gäng?? Den tilhör ju samma gäng som 205-455 i så fall.
Den större hytten börjar med 505- och 655-


Alla besitter inte denna kunskap som du har.. Själv sitter jag trångt i min 555:a :grin:

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

jojjehuss  
#232179
rikard_e skrev:
jojjehuss skrev:
rikard_e skrev:Valmet 505-605 är en helt annorlunda traktor än 205-455 traktorerna.

Hytterna är väldigt små i 205-455, där kan du bara vrida stolen en kvartsvarv.

Sen är 205-455 väldigt smidiga traktorer som säkert är trevliga i skogen förutom sittställningen.


Huggarvagn i riktigt bra kvalité är väl Patu/Kesla (har en själv) Moheda, Mowi, patruuna finns massor med vagnar.


Känner mig kränkt att du inte räknar in Valmet 555 i gänget...Men kanske är ovanlig? :oops:


Nä bara jag som glömde bort denna modell, ursäktar för denna miss. :wink:


Måste säga att det känns bättre nu. Luften är rensad
Senast redigerad av jojjehuss mån 19 okt 2015, 06:03, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Traktor köp

stegmaster  
#232183
jojjehuss skrev:Alla besitter inte denna kunskap som du har.. Själv sitter jag trångt i min 555:a :grin:

Min ringe kunnskap er inget at skryta av, och visst verkar det som jag lyckas tolka din kränkelse fel med.:oops:
Ber om ursakt, var inte als min mening at vara elak på nåt vis.
Trodde bare at du menade at 555 fanns med blant dom valmet med den stooooora hytten, :wink:
Sitter dessutan i samma trånga hytten som dig (665). :mrgreen:
Men du verkar må bättre nu, efter rensad luften, så hoppas alt er lugnt. :)

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

rikard_e  
#232203 Hade gärna haft en valmet 455-555 eller gärna en 665:a med skogshytten.

Dock är det lite synd på 205-555 att man sitter lite dumt bakåt, sitter faktiskt bättre i min Ford 4000 från -75. Då kan jag sitta bakåtlutad med knäna i sitsen. Det känns bättre än att sitta med vriden rygg. Andra kanske inte har så ont av det, jag har lite nackproblem, kanske därför.

Annars är dom valmet-traktorerna helt underbara att köra, snabba i hydraulen med tex lastare på, smidiga , goa i servon. toppenmaskin!

Avatar Fallback

Re: Traktor köp

jojjehuss  
#232219
stegmaster skrev:
jojjehuss skrev:Alla besitter inte denna kunskap som du har.. Själv sitter jag trångt i min 555:a :grin:

Min ringe kunnskap er inget at skryta av, och visst verkar det som jag lyckas tolka din kränkelse fel med.:oops:
Ber om ursakt, var inte als min mening at vara elak på nåt vis.
Trodde bare at du menade at 555 fanns med blant dom valmet med den stooooora hytten, :wink:
Sitter dessutan i samma trånga hytten som dig (665). :mrgreen:
Men du verkar må bättre nu, efter rensad luften, så hoppas alt er lugnt. :)


Klart det är lugnt... Va med glimten i ögat från start :smile: . Har det blivit någon traktoraffär för ts?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).