Motorsåg och handhållet

Val av Beg såg

38 inlägg 13758 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231625 Ajdå, jag fick först intrycket att det inte var så stora belopp men detta lät verkligt otrevligt.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

peo528  
#231626
Slurfi skrev:Ajdå, jag fick först intrycket att det inte var så stora belopp men detta lät verkligt otrevligt.

Nog mitt fel att jag inte skrev ut så tydligt. Visst är det otrevligt. Visste inte om jag skulle bli galen eller totalt deprimerad men nu börjar det bli som vanligt igen. Så nu är ju fårgan tillbaka vad ska jag köpa för såg ist för stihlen? Men denna gång blir det en ny.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

JensSkoog  
#231627 Ville nog vurderat Husqvarna. Lite enklare med två såger från samme produsent.

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

anersimyra  
#231635
Huggarn skrev:
totte skrev:Tråden har modererats pga av ganska rejäla otidigheter, har tagit bort ursprunget och allt som refererade till det.



ja för att nån sa som det var att dra eller trycka in oljelocket på bla stihl ms200!...men det var väl inte bra nog det!......då blev det genast bortplockat!!.. :surp:

" ganska rejäla otidigheter" var det dessutom!!.......ja gott folk....tänk er för vad ni skriver......ingen ide att vara det minsta negativ mot nåt överhuvudtaget!....blir bortplockat direkt!!

Låt säga att Tosca varit en ung människa som med glädje skrivit sitt första inlägg. Han eller hon blir sen utskälld och kallad NOLLA för att ha gett andra råd. I bästa fall kan man hoppats att du var berusad när du vräkte ur dig skiten, dessvärre kan vi nog konstatera att så icke var fallet med tanke på din senaste kommentar. Ponera att jag själv haft ett minderårigt barn som drabbats av skiten du skrev som svar på Toscas råd, ja då hade du nu på morgonen anmälts för ofredande, jag är rätt säker på att det mycket väl kunnat leda till åtal.

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

totte  
#231662 Streck i debatten om språkbruk! Inget mer om det nu, vi hanterar detta med PM till berörda.

Påhopp och otrevliga tillmälen hör inte hemma här på forumet, oavsett om den sakliga informationen i ett inlägg är rätt eller fel så får man inte kalla andra medlemmar för "nolla", tillvita "psykisk sjukdom" eller andra tillmälen, och det gäller alla.

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

Tosca  
#231714
Tosca skrev:En utrangerad diskborste fastknuten i ett snöre på dunken kan vara bra till stihlen, bra att viska rent runt tanklocken innan man öppnar dem så det inte fastnar skräp när man stänger igen.


Huggarn skrev:ja för att nån sa som det var att dra eller trycka in oljelocket på bla stihl ms200!...men det var väl inte bra nog det!......då blev det genast bortplockat!!.. :surp:

" ganska rejäla otidigheter" var det dessutom!!.......ja gott folk....tänk er för vad ni skriver......ingen ide att vara det minsta negativ mot nåt överhuvudtaget!....blir bortplockat direkt!!

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur du menar?
Ser du ingen fördel med att göra rent kring locket innan det öppnas?
Sitter det sugfilter i oljetanken så att det inte gör något om det kommer ned skräp i den?
Har du aldrig fått sågspån emellan när du stängt locket?

Det är lättare att få gehör för sina åsikter om man kommer med sakliga och relevanta skäl till sitt tyckande.

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231849 [/quote]
Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår hur du menar?
Ser du ingen fördel med att göra rent kring locket innan det öppnas?
Sitter det sugfilter i oljetanken så att det inte gör något om det kommer ned skräp i den?
Har du aldrig fått sågspån emellan när du stängt locket?

Det är lättare att få gehör för sina åsikter om man kommer med sakliga och relevanta skäl till sitt tyckande.[/quote]

Hallå där Tosca!

nja, det är väl alltid bra att göra ren sågen på ett eller annat vis! men att göra rent runt oljelocket på en exvis ms 200 löser inte problemet med att halvorna delar sig! som jag sagt ett otal ggr nu på detta forum! skiten på utsidan påverkar inte nämnvärt på detta fenomen! anledningen som man borde tycka att dom flesta kunde räkna ut är förstås att oljan smörjer halvorna och ger på detta vis för lite friktion jämfört med tex bensinlocket........därför sa jag....å säger igen: tryck in eller dra ut locket innan ni vrider!!!!!!!!! funkar 95% av gångerna!...dvs inget jätteproblem som vissa vill göra gällande!....... men vissa vill ändå göra detta till en "dealbreaker"...jävla pu.... nu var jag väl snäll :lol:

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

totte  
#231851 Jag sa att det är streck i debatten om språkbruk, av den anledningen har jag raderat ett inlägg, ta det inte personligt, det gäller alla.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).