Motorsåg och handhållet

Val av Beg såg

38 inlägg 13765 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

basicevil  
#209311 Skulle du inte kunna lägga upp en bild på inköpet, skulle vara roligt att se!! :)

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

peo528  
#209580 Här kommer bilde på mitt fynd. Har kört med dom i ett par dagar nu o måste säga aat jag är nöjd med dom. Det enda som stör mig är bensin o oljelocken på Stihlen. Känns inte stabilt med det där knäppet. Gillar hederliga gängor.

   TS
Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

stefan61  
#209585 Ett tips när man ska köpa beg såg, Ta ur stiftet och lys på cylinderväggen på avgassidan och kolla så det inte är några revor där " inte bra" det blir en dyr affär annars för husk chock höjde priserna på cylsatser -09 tror jag det var..

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

JensSkoog  
#231401
peo528 skrev:Här kommer bilde på mitt fynd. Har kört med dom i ett par dagar nu o måste säga aat jag är nöjd med dom. Det enda som stör mig är bensin o oljelocken på Stihlen. Känns inte stabilt med det där knäppet. Gillar hederliga gängor.

Det er en egen teknik med det locket. Maste ta tiden och fa det skickligt pa, annars blir man oljat sjelv. Isar oljlocket er svart a fa i, men man lar sig!

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

Tosca  
#231421 En utrangerad diskborste fastknuten i ett snöre på dunken kan vara bra till stihlen, bra att viska rent runt tanklocken innan man öppnar dem så det inte fastnar skräp när man stänger igen.

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

peo528  
#231439 Har inte några problem med oljelock på stihl längre då jag hade nattligt besök i min verkstad o denna människa tyckte han hade rätt att ta min såg med sig tillsammans med en hel massa andra maskiner o verktyg.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

H-kan  
#231441 Sågarna ser onekligen fina ut. Grattis till ett bra köp ( hoppas vi) och lycka till med dem!
Jag hade monterat 13' och 15' (ist f 15 och 18).

Kör själv en 346 och jag är mkt glad i den.

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

peo528  
#231445 Det är 13 o 15 på dom men som sagt så har jag bara 346 kvar sen tjuvarna hälsade på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

jonaxe  
#231497
peo528 skrev:Det är 13 o 15 på dom men som sagt så har jag bara 346 kvar sen tjuvarna hälsade på.


Skrämmande att folk inte kan hålla koll på vad som är sitt och andras.

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

Robertberg  
#231598 Himla trist att bli av med sågen! Tur i oturen att du köpte den billigt.. Hur kom det sig att bara en såg blev stulen? Vilken såg var du mest bekväm med?

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

totte  
#231614 Tråden har modererats pga av ganska rejäla otidigheter, har tagit bort ursprunget och allt som refererade till det.

Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

Huggarn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231618
totte skrev:Tråden har modererats pga av ganska rejäla otidigheter, har tagit bort ursprunget och allt som refererade till det.



ja för att nån sa som det var att dra eller trycka in oljelocket på bla stihl ms200!...men det var väl inte bra nog det!......då blev det genast bortplockat!!.. :surp:

" ganska rejäla otidigheter" var det dessutom!!.......ja gott folk....tänk er för vad ni skriver......ingen ide att vara det minsta negativ mot nåt överhuvudtaget!....blir bortplockat direkt!!

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

peo528  
#231621
obantteg skrev:Himla trist att bli av med sågen! Tur i oturen att du köpte den billigt.. Hur kom det sig att bara en såg blev stulen? Vilken såg var du mest bekväm med?

Anledningen att bara en såg försvann var att den ena låg i bilen vid tillfället. Det var stihlen som försvann. Jag kan inte riktigt säga vilken som var bäst gillade bägge.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Val av Beg såg

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231622 Ajaj, det var trist. Polisanmäl så det åtm kommer med i statistiken.

Avatar Fallback

Re: Val av Beg såg

peo528  
#231623 Redan gjort. Totalt var det saker för ca 50000 som försvann men försäkringsbolaget var hjälpsamma så jag har snart köpt in nya likvärdiga saker.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).