Vedmaskiner, flishuggar

Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

24 inlägg 25840 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

Husqy346  
#231107 Köp en med inmatning vid större mängder så tröttnar man fort på att handmata in stockar i maskinen.

Trejon
Avatar Fallback

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

Henrik Petersen  
#231108 Hej

Jag har inte sett den där kisa innan. Men jag skulle ta den innan hakkin, visst låter klingan mer men den sågar helt suveränt med hårdmetall. Jag hade själva en Superkombi "hemma" i Danmark och var mycket nöjd med den.

Henrik

Användarvisningsbild

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231110 Hakki maskinerna såg fina ut. Men det hade inte skadat med fler bilder. :grin:

Har ingen erfarenhet av easy maskinen. Men den har en elmotor också vilket inte den andra har. Ska man stå hemmavid så är det att föredra. Dieseln är ju inte billig samt att den är lätt att snabbt stänga av om det skulle behövas.

Annars tycker jag den med manuell kap fungerar bra.

Avatar Fallback

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

vedförsäljan  
#231325 jag är supernöjd med min bala, har även varit lätt att hyra ut om man vill få in lite extraa.
Har detta år gått 300 m3 bekymerfritt och inmattningen är inget jag har ångrat över att jag inte har.

Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#231330
vedförsäljan skrev:och inmattningen är inget jag har ångrat över att jag inte har.


Du vet inte vad du går miste om. :D

Det beror väl på lite hur stora volymer som skall hanteras. Samt längd och diameter på veden.

Avatar Fallback

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

skogsbonne  
#232511 kört igenom 290 m3 björk massa i min bala i år och jag saknar heller inte inmatning så mycket men jag har 3 rullar på stock bordet så det rullar fint :)
Betalade 36 k för min med 6 yxa.
Tycker det är en bra maskin

Användarvisningsbild

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

herjman  
#232522
skogsbonne skrev:kört igenom 290 m3 björk massa i min bala i år och jag saknar heller inte inmatning så mycket men jag har 3 rullar på stock bordet så det rullar fint :)
Betalade 36 k för min med 6 yxa.
Tyc'ker det är en bra maskin


Utan transportör då?

   TS
Avatar Fallback

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

skogsbonne  
#232556 det har jag redan en

Avatar Fallback

Re: Bästa vedmaskinen för ca 40 000:-?

Namdil  
#242120 Kisa superkombi är svaret. Den är stabil och robust.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).