Öppna kategorin

Drönare i skogen

33 inlägg 27625 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Drönare i skogen

totte  
#230762 Det finns ju många kompakta idag som har väldigt god bildkvalitet och det börjar finnas en hel del som klarar att spara i RAW-format, en förutsättning för att få ut max kvalitet. Sen är det väl ljusstyrkan på objektiven och generell kvalitet på optiken som oftast inte är lika bra som en systemkamera. Man får i stort sett vad man betalar för.

Kolla in Cyberphoto: http://www.cyberphoto.se/ där kan man filtrera urvalet på diverse egenskaper. Ofta mycket bra tester och beskrivningar och ett mycket seriöst företag. (Nej jag är inte sponsrad, har bara handlat där ett antal gånger :wink: )

Elmia
Avatar Fallback

Re: Drönare i skogen

husqvarna_med_sthil  
#230790 Det gäller ju att kunna fjärrstyra den också på ett vettigt sätt samtidigt som man flyger farkosten och man vill ju gärna kunna se displayen från marken. Cyberphoto är ett kanonföretag och jag handlar det mesta därifrån. Har även ringt dem vid några tillfällen och kundtjänst är så bra den bara kan bli. De skickade en kamera fel alt postens fel.. kameran skulle till Östersund men hamnade på en terminal i Malmötrakten. Köparen(min kollega) behövde inte vänta på att man fick fingrarna ur i Malmö utan man skickade ett nytt hus som var framme dagen efter och tog problemen med posten själva, önskar fler var så bra. Jag är inte heller sponsrad på något som helst sätt men jag har upptäckt att de sällan gör bort sig och när det ändå händer gör man det man kan för att kunden ska vara nöjd. Jag har handlat och beställt div fotoprylar där för drygt hundra papp senaste året.

Användarvisningsbild

Re: Drönare i skogen

totte  
#230801 Jamen då vet du ju! Och det är väldigt smidigt när man bor här i Ume-trakten, beställer och kryssar i "hämtas" på leveranssätt, så åker man dit och hämtar och betalar.

Hade ett tjafs för några år sen när det var nåt trassel med bankkortet så betalningen inte gick igenom, hade beställt för paketleverans den gången. Ringde dit och hörde om dom kunde ändra till postförskott. Visst, ordnat, sa han och paketet kom på två dar. Nog om det nu!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).