Socialt (mer om oss)

Sommarrapporten 2013

90 inlägg 44525 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

jmatsson  
#228462 Runt 12 grader här. Just nu är det bra att det regnar på nysådden, sen kan det få hålla uppe lite, så det inte blir som förra sommaren. 😡

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

Blivande snickare  
#228467
machonisti skrev:Nej nej, 14 grader och regn, det övriga stämmer precis :lol:

:lol: Så trevligt!

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

Smålandshuggarn  
#228479 15 grader o regn, kan inte bli bättre. Skönt att vi körde in sista gräset igår kväll 8)

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228908 Lätt vind på morgonen. Kanon för gräsklippningen. Klarblå himmel uppåt en 20 grader i eftermiddag. :grin:

Då kom den gamla floskeln som ett brev på posten. DE Ä FINT Å JOBBA UTE. :roll:

   TS
Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

Blivande snickare  
#228918 Vackert hela dagen med en behaglig temperatur. Vissa dagar e bara för sköna att jobba 8)

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

JensSkoog  
#228945 Två dagar kvar før ferie! skønt veder, men tjocka regnskyer i søder och 60 skolbarn som skall komma i skogen och læra och uppleva der. Blir en fin dag, men många våta barn innan den er undanstyrt.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

axwell  
#229458 I morse kom jag att tänka på hur mycket seglivad snö vi hade i slutet av april -13

Årets första jordgubbar kunde avnjutas, senare i eftermiddag hade även en del smultron
mognat.

Tror att det är rekordtidigt på den här tomten, fast ett mannaminne lär ju sällan vara ens tre år.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

totte  
#229471 Det är nog rekordtidigt, hörde att det var den varmaste maj i Umeå sen mätningarna startade. Har väl aldrig sett potatisen såpass stor här vid midsommar. Provgrävde häromdan och det hade knutit ärtstora knölar. Minst två veckor tidigare än det brukar.

Med reservation för mitt eget mannaminne.

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

Blivande snickare  
#229499 Kvalmigt, långt över 20 grader och fortfarande inga större mängder regn. Plantorna lär ju inte drunkna i alla fall... :cry:

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

machonisti  
#229536
axwell skrev:
Tror att det är rekordtidigt på den här tomten, fast ett mannaminne lär ju sällan vara ens tre år.

=)) =)) =))

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

jmatsson  
#229626 Legat runt 10 grader idag med regn o blåst.

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#229643 Idag har det regnat. Har legat mer under klipparen o rensat än suttit på. :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

JensSkoog  
#229703 Tagit bort en hage-gran hos en granne. Planterat i 1960, 53 år gammal. Ungefær 24 meter høg och 60 cm i diameter i brøsthøgd. Det kommer til å bli som å elda med papp! Nabon garanterade at det inte fanns spiker i granen, men som alla som huggit tred i en hage, så fann jag spiker med motorsågskedjan!

Användarvisningsbild

Re: Sommarrapporten 2013

JensSkoog  
#230153 Solgt och tømt sommarstugan och givit øver nøklorna til ny egare! Besta jag har gjort på lenge. Vad tusan ska man med en stuga på en ø full av lyxiga turister och langt undan skogen? Voro man kaksigt rik, gik det vel, men det har varit tretti år med arbete och lite ferie. Gumman får nytt kjøkken och jag finner sekert no jag trenger til skogsarbetet - ja, och så blir det en liten Sverigetur før å køpa non kilo snus!

Avatar Fallback

Re: Sommarrapporten 2013

Blivande snickare  
#230204 Igår regnade det lite och idag har det varit varmt igen (-|

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).