Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Coolaste tillbehöret till din fyrhjuling

8 inlägg 4600 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Coolaste tillbehöret till din fyrhjuling

trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22854 har jag nu hittat... En treechopper!! Kolla in filmen på cabelas sida, ha ha en sån vill jag ha.
http://www.cabelas.com/cabelas/en/templ ... hasJS=true



   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22859 Jösses! :?
Skulle va kul o se hur det går när man kör fast, eller när det ligger en sten mellan trädet o stammen :shock: .

Magnus M

Avatar Fallback
Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22870 Suveränt i förstaröjning!

Eller...? 😈

Användarvisningsbild
trilla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22871 Allt handlar bara om i vilken hastighet man vågar köra över träden med, min fyrhjuling väger 350kg om jag inte minns fel om man håller 50 knyck vore det väl faan om inte träden faller.
Finns det ingen stor likadan som man sätter på lastaren på traktorn? Alltså jag tycker mej läsa in en del sarkasm i inläggen ovan, och visst kanske man måste ha en prärie med enstaka konstiga barrträd för att det ska funka optimalt men jag vidhåller ändå att det var det coolaste tillbehöret.
Jag var på skogsnolia för några år sedan där det fanns en wille eller liknande minihjulastare med två jätte klingor (säkert 150cm per styck) fram som var motroterande, inte helt olikt den här konstruktionen men med drift på grejerna och klingorna klädda med nånslags jättemotorsågskedja... Den var också cool

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22874 Jo det är väl säkert bra när terrängen ser ut som på filmen men jag kan tänka mig att den kan vara totalt livsfarlig i händerna på fel person. Strongt gjort o sälja den i USA. Vad händer om man missar lite o träffar på järnet som ligger vid sidan framför knivarna t.ex.? En håla precis framför/sidanom som hjulet går ner i eller liknande.

Magnus M

Användarvisningsbild
Thunborg  
#22898
Magnus M skrev:Jo det är väl säkert bra när terrängen ser ut som på filmen men jag kan tänka mig att den kan vara totalt livsfarlig i händerna på fel person. Strongt gjort o sälja den i USA. Vad händer om man missar lite o träffar på järnet som ligger vid sidan framför knivarna t.ex.? En håla precis framför/sidanom som hjulet går ner i eller liknande.

Magnus M

Missar man lite eller blir för kaxig,får man ont i kulpåsen :cry:

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#22938 En sak är säker här i steniga småland får man nog kulorna i halsen efter en testrunda..... Jag tror att det går lika bra att binda fast en röjsåg på halvgas i vinchen fram istället :D

Avatar Fallback
Bucketman  
#22961 :lol: den skulle ja nog inte tordas sätta på min hoj! Möjligtvis om man tar en j***a fart då... :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).