fre 14 jun 2013, 14:30#228524
Vet ni vart man kan beställa impulsslang, tändspole etc direkt eller är det ÅF som gäller?
Om man ska byta impulsslang, behöver man fixa packningssatser att byta med vid övrig demontering?
Har någon av er varit med om att det kommit bensin i vevhuset och att man får tömma det via avgasutgången? ( hittade en text på nätet /som jag klistrar in nedan )
"
Låter som att den är sur (bensin o vevhuset), det är skitjobbigt att få bort men det finns ett sätt som fungerar. Men det är svårt att förklara och du måste kunna lite om motorer.
Du får skruva loss avgasburken, sedan kommer det jobbiga.
Du måste vinkla sågen på sidan så att bensinen rinner ut i överströmmarna i cylindern. Kom på att kolven måste stå i det nedre dödläget också så att utblås/kanaler är öppna.
Sen får du helt enkelt vinkla den så att det rinner genom överströmmarna och sen ut ur utblåset. Som sagt, skitjobbigt att förklara.
Jag har varit med om att vevhuset har varit nästan fullt av bensin, nära en halv dl kom ut, då var den rejält sur.
Det sista kan du dra runt motorn med stiftet borttaget så det vädras ut och sen kan du gärna låta sågen stå en stund också.
Och gasa givetvis inte om du ska vädra ur vevhuset, då kommer det bara ny soppa in, om det finns soppa i tanken då, annars kan du ju gasa hur mycket du vill, då andas motorn mycket bättre.
"