Elmia Wood 2013

Såg samlare på Elmia Woods 2013.

18 inlägg 14037 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Såg samlare på Elmia Woods 2013.

totte  
#228154 Här kommer bilder och video från sågsamlarnas monter:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aJxUAs8LKoQ[/youtube]

Högteknologiska brandredskap:
130604_12.jpg


Ett hyggligt såglass, Manges förstås:
130604_14.jpg


Redo för anstormningen, strax före öppningsdags dag 1:
130605_6.jpg


Mycket folk kom det, många intresserade, det var inte många som passerade utan att åtminstone stanna till och titta en stund:
130605_12.jpg


Första dagen slut, dags att kapa klart trissorna och städa för nya stockar:
130605_14.jpg


Nej men se på tusan, här sitter ju Thunborg och Skotartjejen, där hamnade jag på kvällen, tillsammans med Jimmi (Kockum850), Henrik K satt där också i början.
130605_17.jpg


Hur man motionerar sin hund utan att slita ut den:
130606_2.jpg


Backstage:
130606_3.jpg


Full rulle. Vet inte hur många gubbar som sa: "En sån hade min far" eller "det var ju min första såg" och liknande. Väldigt många som ville prata, berätta och vet mer om sågarna historia.
130606_6.jpg

130606_7.jpg

130606_10.jpg


Sågsamlare på restaurang i Vaggeryd på torsdagskvällen:
130606_13.jpg


Se så vältrampade stigar det är mellan sågarna. Det blev riktigt bra att vi hade fritt för publiken att gå in bland sågarna. Vad jag kunde se blev det inga skador och inget försvann. Vi var ju rätt många, tio personer, så det var alltid några som hade koll och pratade med folk.

Det området där vi sågade var avspärrat med rep, där gällde säkerhetsföreskrifter, ingen publik och sågskyddsbyxor.
130607_4.jpg

130607_7.jpg

130607_9.jpg


Det blev en fantastisk sågsamlarträff och sågvisning. Mycket beror det nog på att här var det ju mest skogsfolk, många äldre som varit med och kände igen, men också många yngre som tyckte det var mycket intressant att få se motorsågshistorien utställd.

Och vädret, ja ni som var där vet ju att det blev full poäng på det. Det enda jag beklagar är att jag såg rätt lite av mässan i övrigt, det var alldeles fullt nog med den egna visningen.

Men jag hann ju i alla fall besöka Fredrik i Skogsforums monter några gånger, det var bara hundra meter dit. Och där träffade jag Jimmi också, först av alla första dagen så jag vann en modell, en liten grävmaskin i skala 1:87.
130605_7.jpg

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Såg samlare på Elmia Woods 2013.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#228235 Det var jätte roligt o visa upp lite gamla björnar!
Stort tack till alla som hjälpte till o snackade och visade.

Vi var 8-10 i stort sett hela tiden och alla hade fullt upp hela tiden med nåt.

Nu missade ju Totte sista dan o städning, men det var inte mycket kvar av de stockar vi så vänligt fått.

Lite trötta är vi nog allihop nu.

Har lagt upp lite bilder på photobucket som vanligt och kommer att skriva lite eftersom.

http://s7.photobucket.com/user/73MMM/sl ... ods%202013

Ska packa upp det sista o ställa undan såg o annat först bara...


Bild

   TS
Användarvisningsbild

Re: Såg samlare på Elmia Woods 2013.

totte  
#228246 Jag sörjer så otroligt att jag missade städningen! :(( :D

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).